Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání
od Michaela Kaslová z vydavateľstva Raabe 2012
Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání
od Michaela Kaslová z vydavateľstva Raabe 2012
Autor: | Michaela Kaslová |
Vydavateľstvo: | Raabe |
Rok vydania: | 2012 |
EAN: | 9788086307961 |
ISBN: | 978-80-86307-96-1 |
Počet strán: | 166 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | český |
Rozmery: | 149x210 mm |
Edícia: | Dobrá škola |
Škola: | Predškoláci |
Žáner: | náučná literatúra |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání (Michaela Kaslová)
Dieťa je stredobodom nášho záujmu. Učitelia pre predprimárne vzdelávanie chcú deti dobre pripraviť na mnoho životných situácií, ktoré budú musieť zvládnuť a z ktorých budú musieť v procese učenia a učenia sa ťažiť.Vzhľadom na to, že rozvíjanie matematických schopností detí nemožno realizovať bez dostatočnej jazykovej prípravy, tejto väzbe sa v publikácii venuje osobitná pozornosť.Príprava na školskú matematiku nespočíva v mechanickom reprodukovaní slov „jeden, dva, tri atď.“, nestojí len na znalostnej zložke, ale vyžaduje predovšetkým rozvoj množstva schopností v rámci aktivít, ktoré súčasne zasahujú aj mnoho ďalších odborov. V procese učenia dieťaťa je potrebné brať do úvahy vek dieťaťa, ale aj jeho rozvojové schopnosti a možnosti.Publikácia je určená učiteľom materských škôl, ale je vhodná aj pre študentov stredných odborných škôl, alebo vysokých škôl pripravujúcich sa na povolanie učiteľa materskej školy. Predstavuje v podstate takmer ucelenú základnú metodiku predmatematickej výchovy v predškolskom veku. Z hľadiska obsahu je kompromisom medzi odborným textom a populárno-náučným textom.Príprava na školskú matematiku v materskej škole nespočíva na drile, alebo násilnom zavádzaní a používaní odbornej terminológie. Deti sa učia nielen sústrediť, ale aj dokončiť prácu, vracať sa k nej z nového uhla pohľadu, obmieňať ju. Cesta ku školskej matematike je cestou zo sveta dieťaťa do sveta školy i dospelých. Toto premostenie tvoria najmä slovné úlohy, ktoré v materskej škole chápeme ako krátke rozprávanie alebo popis situácie, pričom až otázka alebo úloha tvorí problém (ale samozrejme platí, že nie každý problém je slovnou úlohou a tiež to, že deti v materskej škole necvičíme v riešení slovných úloh, ale rozvíjame ich zručnosti potrebné pre túto činnosť).Publikácia má väzbu na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání platný v Českej republike, ale je spracovaná tak, že je v súlade aj s cieľmi a princípmi výchovy a vzdelávania podľa zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Obsahuje veľké množstvo príkladov z praxe, ukážok konkrétnych aktivít, ako aj matematickej teórie.Je výbornou pomôckou pri dosahovaní výkonových štandardov (špecifických cieľov) školského vzdelávacieho programu prostredníctvom plnenia operacionalizovaných výchovno-vzdelávacích cieľov v každej triede. V súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie má dieťa dosiahnuť nasledovné výkonové štandardy uvedené v tematickom okruhu Ľudia v kognitívnej vzdelávacej oblasti:- priradiť, triediť, porovnávať a usporiadať predmety podľa určitých kritérií (farba, tvar, veľkosť),- určiť rovnaké alebo rozdielne množstvo prvkov v skupine,- počítať minimálne od 1 do 10,- priradiť číslo (nie číslicu) k danému počtu predmetov od 1 do 10,- vykonávať jednoduché operácie v číselnom rade od 1 do 10 (v spojitosti s manipuláciou s predmetmi alebo hračkami),- poznať, rozlíšiť, priradiť, triediť a určiť niektoré rovinné geometrické tvary,- poznať, rozlíšiť, priradiť, triediť a určiť niektoré priestorové geometrické tvary,- zostaviť z puzzle, rozstrihaných obrázkov, paličiek alebo geometrických tvarov obrazce a útvary podľa fantázie, predlohy a slovných inštrukcií.
Súbory na stiahnutie
Názov | Veľkosť | Formát | Dátum |
---|---|---|---|
Ukážka z knihy | 370,5 kB | 05.07.2014 |