1000 riešení 3/2007
z vydavateľstva Poradca, s.r.o. 2020
1000 riešení 3/2007
z vydavateľstva Poradca, s.r.o. 2020
Vydavateľstvo: | Poradca, s.r.o. |
Rok vydania: | 2020 |
EAN: | 9771335415074 |
Počet strán: | 160 |
Typ tovaru: | Brožovaná bez prebalu, lesklá |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 150x210x10 mm |
Viac o knihe 1000 riešení 3/2007
Cieľom ochrany spotrebiteľov je presadzovať záujmy spotrebiteľov a zabezpečiť vyššiu úroveň ochrany spotrebiteľov. Ochrana spotrebiteľa vychádza zo samotného postavenia jednej zo zmluvných strán uzatvoreného kontraktu. Spotrebiteľ ako účastník zmluvného vzťahu vystupuje v pozícií neskúsenej osoby, ktorá pre svoju vlastnú, užívateľskú potrebu uzatvorila s inou osobou zmluvu na dodanie tovaru alebo poskytnutie služby. Poskytovateľ služby alebo tovaru sa bežne označuje ako dodávateľ. Dodávateľ uskutočňuje svoje činnosti s neobmedzeným počtom osôb a výsledkom je zisk vyplývajúci z jeho podnikateľskej, resp. obchodnej činnosti. Pretože dodávateľ uzatvára mnoho zmlúv, má aj oveľa viac praktických skúseností ako spotrebiteľ. Naopak spotrebiteľ, ktorý nekoná na profesionálnej úrovni, nemôže mať rovnaké, ba dokonca ani porovnateľné vedomosti o zákonných podmienkach uzatvárania zmlúv. Z toho vyplýva, že osoba dodávateľa je vo zvýhodnenom postavení oproti spotrebiteľovi, a to najmä z pohľadu informovanosti a vyjednávacej sily. Koncepcia zmluvných vzťahov sa zakladá na rovnosti práv a povinností subjektov v rámci súkromnoprávnych vzťahov.Ďalšie kapitoly mesačníka obsahujú riešenia prípadov z praxe pre mzdárov, účtovníkov, právnikov, obce a podnikateľov.