Vlastiveda pre 4. ročník základnej školy - Metodická príručka
od Mária Nogová, Veronika Zvončeková z vydavateľstva Patria I., spol. s r.o. 2018
Vlastiveda pre 4. ročník základnej školy - Metodická príručka
od Mária Nogová, Veronika Zvončeková z vydavateľstva Patria I., spol. s r.o. 2018
Autor: | Mária Nogová, Veronika Zvončeková |
Vydavateľstvo: | Patria I., spol. s r.o. |
Rok vydania: | 2018 |
EAN: | 9788085674576 |
Počet strán: | 168 |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210 x 296 x 10 mm |
Viac o produkte Vlastiveda pre 4. ročník základnej školy - Metodická príručka (Mária Nogová, Veronika Zvončeková)
Vlastiveda určená pre 4. ročník základnej školy - Metodická príručka. V učebnici sú určené trasy na cestovanie prstom po mape. Miesto, kam sa v učebnici ide na expedíciu, určili autori učebnice, možno však žiaci by si zvolili iné miesto. Preto je tam priestor aj na iný námet, inú zaujímavosť, ktorú by možno, podľa vás, mohli žiaci poznať alebo chceli poznat. Cieľom vlastivedy vo 4. ročníku nie sú fakty, ale len práca s mapou, čítanie mapy a orientácia na nej. Aj všetky informácie, ktoré sú uvedené v učebnici, sú prostriedkom na rozvíjanie zručnosti čítať mapu, orientovať sa na nej a podľa mapových znakov ju vedieť opísať. To znamená, vediet určiť na mape, kde sa nachádza pohorie, kadiaľ tečie rieka, cez ktoré obce prechádza cesta a pod. Učebnicu k metodickej príručke nájdete tu.
Žiaci si tvoria text cez riešenie úloh:
Učebnica nie je informačný katalóg o Slovensku, je prostriedkom, ako sa žiaci naučia spoznávať Slovensko a získavať najmä chuť objavovať ho. Preto, hoci je určitý text uvedený, nie je určený na zapamätanie si. Nie je ani zvlášť vyznačený, žiaci sa učia cez riešenie úloh. Prostredníctvom úloh si tvoria obraz o danom území a v závere každej kapitoly majú reflektovať, čo nové na danej hodine (aký objav na expedícii) sa dozvedeli.Keďže do učebnice na dvojstranu sa nedajú vtesnať všetky informácie o zaujímavých miestach v danej oblasti, je v závere kapitoly aj úloha, aby si žiaci sami určili, čo by chceli vidieť. Každá škola na Slovensku sa nachádza v určitej oblasti, ktorá je v učebnici opísaná. Určite poznajú aj iné miesta, ktoré by chceli navštíviť alebo ich už navštívili. Preto je tu dostatok priestoru na to, aby si žiaci dotvorili učebnicu ďalšími miestami, ktoré sú na Slovensku zaujímavé alebo konkrétne v ich blízkosti a chceli by sa o nich dozvedieť viac. Obec, v ktorej je škola a nie je na mape. Ak je škola v obci a v učebnici nie je zmienka o danej obci, je dosť priestoru na to, aby ste si do učiva zaradili aj zaujímavosť z obce. Do mapy si žiaci dokreslia polohu svojej obce a vyberú si nejakú zaujímavost a vytvoria si expedíciu za zaujímavosťou vo vlastnej obci.