Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť)
od Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller z vydavateľstva Vydavateľstvo F 2020
Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť)
od Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller z vydavateľstva Vydavateľstvo F 2020
Autor: | Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller |
Vydavateľstvo: | Vydavateľstvo F |
Rok vydania: | 2020 |
EAN: | 9788099982032 |
Počet strán: | 220 |
Typ tovaru: | brožovaná |
Jazyk: | SK Slovenský jazyk |
Rozmery: | 150x210 mm |
Žáner: | Psychoterapia, psychoanalýza |
Poškodenie: | poškrabaný obal |
Produkt bol vystavený na našej predajni a má drobné poškodenie (prípadne výrobnú chybu), ktoré môžete vidieť na obrázku. Produkt je nový, nepoužívaný.
Dôvod cenového zvýhodnenia: poškrabaný obal.
Poškodenie sa môže líšiť od ukážky (v prípade, ak máme viac kusov skladom).
Knihu si môžete zakúpiť aj bez poškodenia kliknutím na tento odkaz.
Viac o knihe Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť) (Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller)
Prekonávanie zacyklení v traumatizáciách, konfliktoch a rizikách.
Keď sa deti a mladiství naučia mentalizovať, nadobúdajú schopnosť prelamovať bludné kruhy traumatizácií, konfliktov a rizík. Zvyšuje sa ich schopnosť komplexnej empatie.
U detí s nepriaznivými vzťahovými skúsenosťami, keď zažili napr. emočné zanedbávanie, násilie alebo dokonca sexuálne zneužívanie, sa spravidla stretávame s nižšou mentalizačnou schopnosťou. a rodinami ako aj včasné a dostupné ponuky pomoci sú dokázateľne nápomocné v rozvíjaní sebaúčinnosti a mentalizačnej schopnosti. Mladí ľudia sa tak môžu učiť v interakcii a vzťahu a zažívať niečo čoho sa im nedostávalo v ich prirodzenom vzťahovom poli. Opísané sú individuálne, skupinové a rodinné stretnutia.Špeciálna kapitola je venovaná aj odolnosti, pedagogickému kontextu a významu včasných intervencií.
Ukážka z knihy:
Mentalizovanie ako centrálna vývinová úloha v detstve.
Vývin predstavuje neustály proces zmien, ktorý je najmä v prvých rokoch života určovaný zrením, rastom a diferenciáciou. Detský vývin je „spleť vývinových línií" (Tyson & Tyson, 1997). Kognitívny, afektívny, psychosexuálny a sociálny vývin sa vzájomne ovplyvňujú. Okrem týchto rôznych vývinových ciest predstavuje vzťah s inými rudmi kľúčovú nadradenú tému detského vývinu. Čoraz viac sa pritom ukazuje, že „pre zdravý vývin nie je dôležitý len stabilný primárny vzťah, ale prinajmenšom rovnako zásadná je skupina" (Schultz-Venrath & Felsberger, 2016, str. 16). Fonagy et al. (2004) stotožňujú vývin človeka so zbieraním vzťahových skúseností. Na to, aby skúsenosti prostredníctvom mentalizovania umožnili sebareguláciu a reguláciu vzťa hov, musia byť intrapsychicky reprezentované ako prvky self a identity. Kvalita vzťahu medzi vzťahovými osobami a dieťaťom pritom rozhodujúcim spôsobom ovplyvňuje vývin self, ako i jeho reguláciu a reguláciu vzťahov. Vzťahové skúsenosti so vzťahovými osobami schopnými kvalitného mentalizovania (pozri kapitolu 2) tak predstavujú základ vývinu mentalizácie a úspešnej regulácie self aj vzťahov. Deti, ktorým vzťahové osoby nedokážu sprostredkovať pocit bezpečia na osobnú a sociálnu orientáciu, dokážu im ho sprostredkovať v nedostatočnej miere, alebo dokonca sami predstavujú zdroj silného stresu, musia zvládať „dvojnásobnú záťaž“ (Alien et al., 2015; Alien & Fonagy, 2015). Vzťahová osoba sa stáva záhadou, ktorú treba „vyriešiť“ resp. vydržať prostredníctvom nementalizovania. Fonagy & Allison (2014) chápu epistemickú dôveru ako mechanizmus, ktorý dieťaťu umožní získať učením sociálne kompetencie.