Nákupný košík je prázdny.

Nakúpte za 49,00 € a máte dopravu ZDARMA
Prihlásenie
Zabudli ste heslo?
Ešte nemáte účet? Zaregistrujte sa. Registráciou získate:

  nákup bez nutnosti vypĺňania údajov
  prehľad o stave objednávok
  vernostný program

Registrácia
info@preskoly.sk
Kategórie
  Knihy beletria Veľké upratovanie skladov Spoločenské a humanitné vedy Psychológia

Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť)

od Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller z vydavateľstva Vydavateľstvo F 2020 SK jazyk

8,46 €
-40%

Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť)

od Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller z vydavateľstva Vydavateľstvo F 2020 SK jazyk

Autor: Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller
Vydavateľstvo: Vydavateľstvo F
Rok vydania: 2020
EAN: 9788099982032
Počet strán: 220
Typ tovaru: brožovaná
Jazyk: SK Slovenský jazyk
Rozmery: 150x210 mm
Žáner: Psychoterapia, psychoanalýza
Poškodenie: poškrabaný obal
Dostupnosť: na sklade (1 ks)
Objednajte dnes a tovar pravdepodobne odošleme v utorok 11.3.2025
14,10 €*
-40%
Naša cena 8,46 €

Akcia: Diáre k nákupu nad 20 €

Viac informácií

Strážiť produkt Pridať do zoznamu
Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť) (Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller)

Dôvod zľavy: poškrabaný obal.

(šípka môže zobrazovať poškodenie)

Produkt bol vystavený na našej predajni a má drobné poškodenie (prípadne výrobnú chybu), ktoré môžete vidieť na obrázku. Produkt je nový, nepoužívaný.

Dôvod cenového zvýhodnenia: poškrabaný obal.

Poškodenie sa môže líšiť od ukážky (v prípade, ak máme viac kusov skladom). 

Knihu si môžete zakúpiť aj bez poškodenia kliknutím na tento odkaz.

Viac o knihe Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť) (Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller)

Prekonávanie zacyklení v traumatizáciách, konfliktoch a rizikách.

 

Keď sa deti a mladiství naučia mentalizovať, nadobúdajú schopnosť prelamovať bludné kruhy traumatizácií, konfliktov a rizík. Zvyšuje sa ich schopnosť komplexnej empatie.

 

U detí s nepriaznivými vzťahovými skúsenosťami, keď zažili napr. emočné zanedbávanie, násilie alebo dokonca sexuálne zneužívanie, sa spravidla stretávame s nižšou mentalizačnou schopnosťou. a rodinami ako aj včasné a dostupné ponuky pomoci sú dokázateľne nápomocné v rozvíjaní sebaúčinnosti a mentalizačnej schopnosti. Mladí ľudia sa tak môžu učiť v interakcii a vzťahu a zažívať niečo čoho sa im nedostávalo v ich prirodzenom vzťahovom poli. Opísané sú individuálne, skupinové a rodinné stretnutia.Špeciálna kapitola je venovaná aj odolnosti, pedagogickému kontextu a významu včasných intervencií.

 

Ukážka z knihy: 

 

Mentalizovanie ako centrálna vývinová úloha v detstve.
Vývin predstavuje neustály proces zmien, ktorý je najmä v prvých rokoch života určovaný zrením, rastom a diferenciáciou. Detský vývin je „spleť vývinových línií" (Tyson & Tyson, 1997). Kognitívny, afektívny, psychosexuálny a sociálny vývin sa vzájomne ovplyvňujú. Okrem týchto rôznych vývinových ciest predstavuje vzťah s inými rudmi kľúčovú nadradenú tému detského vývinu. Čoraz viac sa pritom ukazuje, že „pre zdravý vývin nie je dôležitý len stabilný primárny vzťah, ale prinajmenšom rovnako zásadná je skupina" (Schultz-Venrath & Felsberger, 2016, str. 16). Fonagy et al. (2004) stotožňujú vývin človeka so zbieraním vzťahových skúseností. Na to, aby skúsenosti prostredníctvom mentalizovania umožnili sebareguláciu a reguláciu vzťa hov, musia byť intrapsychicky reprezentované ako prvky self a identity. Kvalita vzťahu medzi vzťahovými osobami a dieťaťom pritom rozhodujúcim spôsobom ovplyvňuje vývin self, ako i jeho reguláciu a reguláciu vzťahov. Vzťahové skúsenosti so vzťahovými osobami schopnými kvalitného mentalizovania (pozri kapitolu 2) tak predstavujú základ vývinu mentalizácie a úspešnej regulácie self aj vzťahov. Deti, ktorým vzťahové osoby nedokážu sprostredkovať pocit bezpečia na osobnú a sociálnu orientáciu, dokážu im ho sprostredkovať v nedostatočnej miere, alebo dokonca sami predstavujú zdroj silného stresu, musia zvládať „dvojnásobnú záťaž“ (Alien et al., 2015; Alien & Fonagy, 2015). Vzťahová osoba sa stáva záhadou, ktorú treba „vyriešiť“ resp. vydržať prostredníctvom nementalizovania. Fonagy & Allison (2014) chápu epistemickú dôveru ako mechanizmus, ktorý dieťaťu umožní získať učením sociálne kompetencie. 

Recenzie

Zatvoriť
Trofej
Utajeny osud

Naposledy prezerané Zrušiť históriu

Mentalizovanie s deťmi a mladistvými pri psychoterapii a prevencii (1. akosť) (Maria Teresa Diez Grieser, Roland Müller)