Návrat, Pohár metelíc (1. akosť)
od Andrej Belyj z vydavateľstva Europa apríl, 2022
Návrat, Pohár metelíc (1. akosť)
od Andrej Belyj z vydavateľstva Europa apríl, 2022
Autor: | Andrej Belyj |
Vydavateľstvo: | Europa |
Rok vydania: | apríl, 2022 |
EAN: | 9788082370075 |
Počet strán: | 256 |
Typ tovaru: | viazaná |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 125x210 mm |
Edícia: | FPU |
Podtitul: | (dve literárne symfónie slávneho ruského symbolistu) |
Žáner: | Svetová poézia |
Poškodenie: | ošúchaný roh |
Produkt bol vystavený na našej predajni a má drobné poškodenie (prípadne výrobnú chybu), ktoré môžete vidieť na obrázku. Produkt je nový, nepoužívaný.
Dôvod cenového zvýhodnenia: ošúchaný roh.
Poškodenie sa môže líšiť od ukážky (v prípade, ak máme viac kusov skladom).
Knihu si môžete zakúpiť aj bez poškodenia kliknutím na tento odkaz.
Viac o knihe Návrat, Pohár metelíc (1. akosť) (Andrej Belyj)
Kniha obsahuje dve zo štyroch Symfónií ruského básnika, spisovateľa-symbolistu Andreja Belého (1880 - 1934), v poradí tretiu - Návrat a štvrtú Pohár metelíc. Experimentálne prózy na pomedzí s poéziou boli vytvorené podľa hudobných zákonitostí. Vznikali v kontexte tvorivých výbojov epochy odr. 1900 po 1907-8 a svojmu autorovi priniesli povesť odvážneho tvorcu novéh oumenia. Belyj ako prívrženec koncepcií filozofov - Immanuela Kantao fenomenálnom a noumenálnom svete, Arthura Schopenhauera s jeho chápaním prvenstva hudby medzi umeniami i Friedricha Nietzscheho, ktorého dielo Tak vravel Zarathustra sa preňho stalo hlavnou inšpiráciou, napísal svoje symfónie tak, aby každá bola iná, odlíšená svojím „vnútorným“ rytmom. Spájaich téma zápasu Večnosti s neúprosne uplývajúcim časom, ktorý autor chápe fatalisticky ako nezvratnosť osudu.
Konkrétne je však ukotvenie Symfónií v čase a priestore, kde žijú postavy súdobých mladých intelektuálov a umelcov.Kým Návrat vypovedá o moskovskom živote tých čias, dej symbolisticky zašifrovaného Poháru metelíc sa odohráva v Sankt-Peterburgu a v kláštoremedzi lesmi. Spisovateľove originálne pokusy o novú prózu nenašli pokračovateľov. Symfónie, týka sa to hlavne štvrtej, sa pre svoju zložitosť a artistnosť pokladali za nepreložiteľné.