Mami, oci, bojím sa (1. akosť)
od Petra Arslan Šinková z vydavateľstva FORTUNA LIBRI a.s marec, 2021
Mami, oci, bojím sa (1. akosť)
od Petra Arslan Šinková z vydavateľstva FORTUNA LIBRI a.s marec, 2021
Autor: | Petra Arslan Šinková |
Vydavateľstvo: | FORTUNA LIBRI a.s |
Rok vydania: | marec, 2021 |
EAN: | 9788057301196 |
ISBN: | 978-80-573-0119-6 |
Počet strán: | 48 |
Typ tovaru: | Viazané knihy |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 275,0x240,0x0,0 mm |
Edícia: | Fortuna Junior |
Žáner: | Partnerské vzťahy, rodina |
Vydanie: | 1 |
Poškodenie: | narazený roh |
Edícia: | Mami, oci |
Produkt bol vystavený na našej predajni a má drobné poškodenie (prípadne výrobnú chybu), ktoré môžete vidieť na obrázku. Produkt je nový, nepoužívaný.
Dôvod cenového zvýhodnenia: narazený roh.
Poškodenie sa môže líšiť od ukážky (v prípade, ak máme viac kusov skladom).
Knihu si môžete zakúpiť aj bez poškodenia kliknutím na tento odkaz.
Viac o knihe Mami, oci, bojím sa (1. akosť) (Petra Arslan Šinková)
„Ako zvládnuť náročné obdobie? Ako komunikovať s deťmi o koronavíruse? Ako im pomôcť zvládnuť obavy a vysvetliť pravidlá?
Príbehy v knižke Mami, oci, bojím sa pomáhajú deťom pochopiť to, čo cítia a ponúkajú im riešenia a odpovede na ich otázky.
Nájdete v nej odporúčania a rady, ako upokojiť dieťa, ale aj to, ako s ním komunikovať tak, aby cítilo vaše prijatie, pochopenie a lásku.“
PaedDr. Petra Arslan Šinková, detská psychologička
„Pandémia koronavírusu zasiahla všetkých a ešte viac prehlbuje sociálne nerovnosti a zhoršuje situáciu mnohých zraniteľných skupín. Uvedomujeme si však a aj z praxe vieme, že následky pandémie majú aj iný dopad – zasiahli myseľ a psychiku rodičov aj detí. Mnohí rodičia sa stali zo dňa na deň učiteľmi, deti, zvyknuté na detský kolektív a kamarátov, ostali doma, socializácia bola obmedzená aj v rámci rodín, mnohí svojich blízkych nevideli dlhé týždne, zaplavili nás obavy, neistota, strach. Koronavírus ovplyvnil deti aj rodičov a práve príbehy a ilustrácie v tejto knihe im ukážu, ako zahnať úzkosť a obavy, navedú na správnu cestu, ako zvládnuť náročné chvíle, ale aj ako odpovedať na detské otázky, zbaviť ich strachu a pomôcť im, aby pochopili situáciu.“
Ukážka z knihy:
Ako s dieťaťom komunikovať o nosení rúška a o hygienických pravidlách.
Deti potrebujú vedieť, prečo by mali nosiť rúško a prečo je potrebné si častejšie a dôkladnejšie umývať ruky. Ak dieťa nevie, prečo od neho rodič niečo vyžaduje, nesťotožni sa s tým a bude to odmietať. Dôležitá je komunikácia, zrozumiteľné a láskavé vysvetlenie primerané veku dieťaťa. Deti majú rady pravidlá. Ak ich dodržiavame my rodičia a ak ich vysvetlime dieťaťu, bude ich dodržiavať aj ono. Ak nenosí rúško rodič, nebude ho chcieť nosiť ani dieťa. Možno dieťaťu niečo prekáža.
Dôležité je brať dieťa vážne a pýtať sa ho, čo mu prekáža, či mu je niečo nepríjemné. Spoločne hľadajme riešenia a pomôžme dieťaťu zvládnuť nové situácie. Deťom predškolského veku pomôže, ak sa s rúškom hráme aj doma. Môžeme ho nasadiť plyšovému medvedíkovi alebo bábike. Dieťa oveľa ľahšie prijme, že aj ono musi nosiť rúško napríklad u lekára, ak si to predtým vyskúšalo doma. Možno dieťaťu nie je príjemná látka, z ktorej je rúško ušité, možno pach rúška, možno ho omínajú gumičky za ušami alebo sa mu rúško nepáči. Možno sa boji, že cez rúško nebude môcť dýchať. Porozprávajte sa s ním o tom, názorne mu ukážte, že cez rúško prúdi vzduch a zároveň zachytáva kvapôčky, ktorými by sa vírus mohol dostať do tela. Zaujímavá je aktivita so zrkadielkom. Ak na zrkadielko dýchneme s rúškom, nezarosí sa tak, ako keď naň budeme dýchať bez rúška.