Chovateľská prax
od Ing.Oľga Bogová, Ing.Eleonóra Boocová z vydavateľstva EXPOL PEDAGOGIKA s.r.o. 2022
Chovateľská prax
od Ing.Oľga Bogová, Ing.Eleonóra Boocová z vydavateľstva EXPOL PEDAGOGIKA s.r.o. 2022
Autor: | Ing.Oľga Bogová, Ing.Eleonóra Boocová |
Vydavateľstvo: | EXPOL PEDAGOGIKA s.r.o. |
Rok vydania: | 2022 |
EAN: | 9788082801043 |
ISBN: | 978-80-8280-104-3 |
Počet strán: | 392 |
Typ tovaru: | brožovaná |
Jazyk: | SK Slovenský jazyk |
Rozmery: | 210x297 mm |
Ročník: | Odborné predmety |
Predmet: | Iné |
Škola: | Stredné školy |
Žáner: | Učebnice, monografie, slovníky |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Chovateľská prax (Ing.Oľga Bogová, Ing.Eleonóra Boocová)
Učebnica pomáha zvyšovať účinnosť odborného teoretického vzdelania a prispieva k pracovno-morálnej a ekologickej výchove žiakov. Obsah predmetu prax je v 1. a 2. ročníku pre všetky odborné zamerania spoločný, zacielený na získanie základných zručností a návykov a získanie kvalifikovaného prehľadu o celej poľnohospodárskej výrobe s rešpektovaním osobitostí jednotlivých odborných zameraní.
V 3. a vo 4. ročníku je vytvorený aj časový priestor na nácvik činností vyplývajúcich z náplne odborných voliteľných predmetov.Praktickú prípravu zabezpečuje učebná prax, odborná a individuálna prax, ktorá je zacielená na vzdelávanie žiakov v praktických činnostiach odboru štúdia. Ide o získanie, rozvoj a upevňovanie odborných zručností, návykov a o utváranie odborných postojov i názorov vo vzťahu žiakov k odboru štúdia, ale aj k budovaniu vzťahu žiakov k plneniu si pracovných povinností a pocitu zodpovednosti za zverené hodnoty a výsledky svojej činnosti. Aby absolvent vzdelávacieho programu spoľahlivo preukázal výkon v tejto vzdelávacej oblasti, tak musí disponovať stanovenými štandardmi a ovládať učivo predpísané výkonovými a obsahovými štandardmi v rozsahu daného odboru, príp. jeho odborného zamerania.
Žiaci si v predmete prax osvoja pracovné techniky a technologické postupy, získajú základné skúsenosti z organizácie pracovných postupov, spôsobov riadenia menších pracovných tímov, naučia sa posudzovať namáhavosť a zložitosť pracovných úkonov a hodnotiť kvalitu práce. Súčasne získavajú návyky v dodržiavaní zásad hygieny, ochrany zdravia pri práci, životného prostredia a návyky celkového ekologického správania.