Gucci: Príbeh ikonickej módnej značky
od Karen Homer z vydavateľstva Ikar, a.s. február, 2022
Gucci: Príbeh ikonickej módnej značky
od Karen Homer z vydavateľstva Ikar, a.s. február, 2022
Autor: | Karen Homer |
Vydavateľstvo: | Ikar, a.s. |
Rok vydania: | február, 2022 |
EAN: | 9788055181011 |
ISBN: | 978-80-551-8101-1 |
Počet strán: | 160 |
Typ tovaru: | Viazané knihy |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 125x180x15 mm |
Žáner: | Kultúra, umenie |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Gucci: Príbeh ikonickej módnej značky (Karen Homer)
Unikátny obrazový sprievodca históriou módnej značky Gucci
V roku 2021 uplynulo sto rokov, odkedy si Guccio Gucci splnil vytúžený sen a vo Florencii otvoril rovnomennú predajňu luxusných kožených výrobkov. V predchádzajúcom storočí spoločnosť prekonala mnohé výzvy. Dokázala sa však niekoľko ráz pretvoriť a nielen prežiť, ale dokonca aj prekvitať.
Pôvodným snom Guccia Gucciho bolo vyrábať kvalitné kožené cestovné tašky pre spoločenskú elitu. V súčasnosti nájdete charakteristickú potlač Gucci a logo s dvojitým G nielen na ľadvinke slávneho hiphopového speváka alebo na opasku modelky na prechádzke, ktorí predstavujú novú spoločenskú elitu, no aj na tradičných kabelkách členov európskych kráľovských rodín. Značka Gucci už nie je len pre aristokratov a karieristov, ale aj pre generáciu ľudí odchovaných na instagrame, o čom by sa Guccimu a jeho synom ani nesnívalo.
Kniha rozpráva príbeh značky od jej začiatkov ako výrobcu luxusných kabeliek a jazdeckých doplnkov cez nezhody a problémy počas vojnových rokov až po znovuzrodenie giganta haute couture v deväťdesiatych rokoch 20. storočia a zameranie na pouličnú módu a novú generáciu fanúšikov pod taktovkou Alessandra Micheleho. Vyše sto starostlivo vybraných fotografií dokumentuje provokatívne, ale zároveň príťažlivé návrhy, ktoré potvrdzujú pozíciu salóna Gucci ako najvplyvnejšej značky súčasnosti.
Z anglického originálu preložila Mariana Hyžná.
Ukážka z knihy:
Gucci
Všestranný slangový výraz odvodený od luxusnej módnej značky znanenajúci dobrý, fajn, výborný, úžasný, svieži atď. Pôvodne išlo o pouličný termín, neskôr bol popularizovaný masami. Je vskutku úžasné byť ,,celý Gucci"
Urban Dictionary
V roku 2021 uplynulo sto rokov, odkedy si Guccio Gucci splní vytúžený sen a vo Florencii otvoril rovnomennú predajňu luxusných kožených výrobkov. V predchádzajú com storočí spoločnosť prekonala mnohé výzvy. Dokázala sa však niekoľko ráz pretvoriť .a nielen prežiť, ale dokonca aj prekvitať.
Počas druhej svetovej vojny pre praktické problémy s nedostatkom kože niektoré firmy zanikli Gucci sa vynašiel. Jeho dôvtipné riešenie zahŕňalo produkciu konopného plátna s potiacou značky módneho donu, čím zabezpečilo možnosť pokračovať vo výrobe cestovných tašiek a navyše vytvorilo ikonický dizajn. Po Gucciho smrti v roku 953 spoločnosť prešla do rúk jeho synov Alda, Rodolfa a Vasca. Spočiatku prekvitala vďaka novým dizajnom, podpore celebrít, vysokému obratu a rozšíreniu do celého sveta.
Pred koncom sedemdesiatych a osemdesiatych rokov 20. storočia získali väčší vplyv v spoločnosti Gucciho vnuci a objavili sa komplikovanejšie problémy. Spory v rodine viedli k ostrým súdnym právnym potýčkam a spoločnosť sa dostala na pokraj bankrotu.