Kuliferdo ide do školy 1 Pracovný zošit
od Helena Vlčková z vydavateľstva Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. 2021
Kuliferdo ide do školy 1 Pracovný zošit
od Helena Vlčková z vydavateľstva Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. 2021
Autor: | Helena Vlčková |
Vydavateľstvo: | Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. |
Rok vydania: | 2021 |
EAN: | 9788081404559 |
ISBN: | 859-40-3150-455-9 |
Počet strán: | 96 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210 x 297 x 8 mm |
Edícia: | Kuliferdo |
Škola: | Predškoláci |
Žáner: | Náučná literatúra (do 10 r) |
Vydanie: | 1 |
Edícia: | Kuliferdo ide do školy |
Viac o knihe Kuliferdo ide do školy 1 Pracovný zošit (Helena Vlčková)
Pracovný zošit Kuliferdo ide do školy 1 je rozdelený do troch častí, ktoré sú zamerané:
• na oblasť hrubej a jemnej motoriky, grafomotoriky, pravo-ľavej a priestorovej orientácie, predmatematických predstáv a myslenia,
• na oblasť zrakového a sluchového vnímania, reči a oblasť koordinácie ruky a oka (tzv. vizuomotoriky),
• na oblasť spolupráce a sociálnej zrelosti, pozornosti a pracovnej zrelosti, pracovného tempa, emocionálnej zrelosti a oblasť všeobecných poznatkov.
Obsah zošita:
1. MOTORIKA
- HRUBÁ MOTORIKA - Predstavuje pohyby celého tela. Ide o úmyselné držanie a ovládanie tela a koordináciu jeho jednotlivých častí (nôh, hlavy, trupu).
- JEMNÁ MOTORIKA - Predstavuje hybnosť ruky. Ide o úmyselné a presné ovládanie a riadenie ruky, koordináciu jednotlivých prstov.
- GRAFOMOTORIKA - Zahŕňa úroveň motorickej (pohybovej) spôsobilosti na písanie, obkresľovanie, kreslenie, rysovanie.
- PRIESTOROVÉ VNÍMANIE - Zahŕňa pravoľavú orientáciu, zrkadlenie a otáčanie, perspektívu, orientáciu na ploche papiera, orientáciu a pohyb v priestore.
- PREDMATEMATICKÉ PREDSTAVY - Zahŕňajú okrem iného vnímanie množstva, počtu, veľkosti a tvaru. Číselný rad
- MOTORIKA - VYHODNOTENIE
2. ZMYSLY
- ZRAKOVÉ VNÍMANIE - Predstavuje schopnosť vnímať zrakom celok i detaily, porovnávať, rozpoznávať rozdiely medzi podobnými tvarmi.
- SLUCHOVÉVNÍMANIE - Predstavuje schopnosť sústredene počúvať hovorenú reč, rozkladať slová na slabiky, rozpoznať prvú hlásku v slove a rozlíšiť zvukovo podobné slová.
- REČ - Zahŕňa schopnosť hovoriť vo vetách, bez nápadnejších chýb v stavbe a gramatike, schopnosť správne vyslovovať, mať zrozumiteľný a plynulý hovorený prejav s dostatočnou slovnou zásobou.
- KOORDINÁCIA RUKA — OKO (VIZUOMOTORIKA) - Predstavuje správnu kooperáciu dvoch orgánov, ktoré musia vzájomne spolupracovať, čo je základným predpokladom školskej práce, spočiatku najmä písania.
- ZMYSLY - VYHODNOTENIE
3. EMÓCIE
- SPOLUPRÁCA A SOCIÁLNA ZRELOSŤ - Predstavuje takú mieru pripravenosti dieťaťa, keď dieťa dokáže spoľahlivo reagovať na inštrukcie, rozlišuje sociálne roly a dokáže im prispôsobiť svoje správanie.
- POZORNOSŤ A PRACOVNÁ ZRELOSŤ - Zahŕňa schopnosť dieťaťa vydržať počas daného času v pokoji a sústredene pracovať, jeho zameranie pozornosti je stále, bez výkyvov.
- PRACOVNÉ TEMPO - Predstavuje takú úroveň, keď dieťa v stanovenom limite splní svoju úlohu, jeho tempo je stále, napriek tomu dostačujúce na elimináciu chýb.
- EMOCIONÁLNA ZRELOSŤ - Predstavuje takú úroveň prežívania dieťaťa, keď dieťa dokáže byť pokojné, vyrovnané, zvládne krátkodobé sociálne odlúčenie od rodičov a čiastočne dokáže ovládať svoje prežívanie a pocity, ktoré nie sú v danej situácii žiaduce.
- VŠEOBECNÉ POZNATKY - Zahŕňajú predovšetkým intelektové činnosti triedenia, predstavivosti, formy abstrakcie, porovnávania a pod.
- EMÓCIE - VYHODNOTENIE