Kuliferdo ide do školy (kompet 1-3) Pracovné zošity
od Kristýna Krejčová, Jana Pechancová, Michaela Gondeková, Jitka Kendíková, Martina Kupcová, Helena Vlčková z vydavateľstva Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. 2021
Kuliferdo ide do školy (kompet 1-3) Pracovné zošity
od Kristýna Krejčová, Jana Pechancová, Michaela Gondeková, Jitka Kendíková, Martina Kupcová, Helena Vlčková z vydavateľstva Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. 2021
Autor: | Kristýna Krejčová, Jana Pechancová, Michaela Gondeková, Jitka Kendíková, Martina Kupcová, Helena Vlčková |
Vydavateľstvo: | Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. |
Rok vydania: | 2021 |
EAN: | 8595637005266 |
ISBN: | 859-56-3700-526-6 |
Počet strán: | 288 |
Typ tovaru: | brožovaná |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210 x 297 x 24 mm |
Edícia: | Kuliferdo |
Škola: | Predškoláci |
Žáner: | Opakovanie, súhrny |
Vydanie: | 1 |
Edícia: | Kuliferdo ide do školy |
Viac o knihe Kuliferdo ide do školy (kompet 1-3) Pracovné zošity (Kristýna Krejčová, Jana Pechancová, Michaela Gondeková, Jitka Kendíková, Martina Kupcová, Helena Vlčková)
Vzhľadom na to, že na Slovensku za zavádza povinná predškolská výchova, pracovné zošity Kuliferdo ide do školy sú koncipované tak, aby deti pripravili na ľahký a bezproblémový vstup do základnej školy.
Obsahujú tri pracovné zošity plné pracovných listov, prostredníctvom ktorých rodičia a učitelia zistia a budú rozvíjať školskú pripravenosť dieťaťa.
Úlohy v pracovných zošitoch sú koncipované tak, aby rozvíjali všetkých desať oblastí školskej pripravenosti: Pohyb, Samostatnosť, Motorika, Vnímanie, Tvorivosť, Myslenie, Pravidlá, Jazyk a reč, Vedomosti a Pamäť.
- Vďaka nim orientačne zistíte, ako na tom predškoláci sú pri plnení úloh.
- Prinášajú úlohy, ktoré sú vyžadované od detí v súvislosti s prípravou na nástup do základnej školy.
- V jednotlivých tematických oblastiach je pripravených niekoľko úloh, ktoré by dieťa malo splniť.
- Za každou časťou sa nachádza vyhodnotenie, prostredníctvom ktorého sa rodič alebo učiteľ dozvie úroveň pripravenosti dieťaťa do školy.
Sada 3 pracovných zošitov pre predškolákov, ktoré pripravia na školu naozaj po všetkých stránkach. Tvoria užitočnú pomôcku na zistenie a rozvíjanie školskej pripravenosti detí. Sú určené pre deti vo veku 5 až 7 rokov.
Odborný garant: doc. PaedDr. Marianna Müller de Morais, PhD.
Obsah 1. zošita:
1. MOTORIKA
- HRUBÁ MOTORIKA - Predstavuje pohyby celého tela. Ide o úmyselné držanie a ovládanie tela a koordináciu jeho jednotlivých častí (nôh, hlavy, trupu).
- JEMNÁ MOTORIKA - Predstavuje hybnosť ruky. Ide o úmyselné a presné ovládanie a riadenie ruky, koordináciu jednotlivých prstov.
- GRAFOMOTORIKA - Zahŕňa úroveň motorickej (pohybovej) spôsobilosti na písanie, obkresľovanie, kreslenie, rysovanie.
- PRIESTOROVÉ VNÍMANIE - Zahŕňa pravoľavú orientáciu, zrkadlenie a otáčanie, perspektívu, orientáciu na ploche papiera, orientáciu a pohyb v priestore.
- PREDMATEMATICKÉ PREDSTAVY - Zahŕňajú okrem iného vnímanie množstva, počtu, veľkosti a tvaru. Číselný rad
- MOTORIKA - VYHODNOTENIE
2. ZMYSLY
- ZRAKOVÉ VNÍMANIE - Predstavuje schopnosť vnímať zrakom celok i detaily, porovnávať, rozpoznávať rozdiely medzi podobnými tvarmi.
- SLUCHOVÉVNÍMANIE - Predstavuje schopnosť sústredene počúvať hovorenú reč, rozkladať slová na slabiky, rozpoznať prvú hlásku v slove a rozlíšiť zvukovo podobné slová.
- REČ - Zahŕňa schopnosť hovoriť vo vetách, bez nápadnejších chýb v stavbe a gramatike, schopnosť správne vyslovovať, mať zrozumiteľný a plynulý hovorený prejav s dostatočnou slovnou zásobou.
- KOORDINÁCIA RUKA — OKO (VIZUOMOTORIKA) - Predstavuje správnu kooperáciu dvoch orgánov, ktoré musia vzájomne spolupracovať, čo je základným predpokladom školskej práce, spočiatku najmä písania.
- ZMYSLY - VYHODNOTENIE
3. EMÓCIE
- SPOLUPRÁCA A SOCIÁLNA ZRELOSŤ - Predstavuje takú mieru pripravenosti dieťaťa, keď dieťa dokáže spoľahlivo reagovať na inštrukcie, rozlišuje sociálne roly a dokáže im prispôsobiť svoje správanie.
- POZORNOSŤ A PRACOVNÁ ZRELOSŤ - Zahŕňa schopnosť dieťaťa vydržať počas daného času v pokoji a sústredene pracovať, jeho zameranie pozornosti je stále, bez výkyvov.
- PRACOVNÉ TEMPO - Predstavuje takú úroveň, keď dieťa v stanovenom limite splní svoju úlohu, jeho tempo je stále, napriek tomu dostačujúce na elimináciu chýb.
- EMOCIONÁLNA ZRELOSŤ - Predstavuje takú úroveň prežívania dieťaťa, keď dieťa dokáže byť pokojné, vyrovnané, zvládne krátkodobé sociálne odlúčenie od rodičov a čiastočne dokáže ovládať svoje prežívanie a pocity, ktoré nie sú v danej situácii žiaduce.
- VŠEOBECNÉ POZNATKY - Zahŕňajú predovšetkým intelektové činnosti triedenia, predstavivosti, formy abstrakcie, porovnávania a pod.
- EMÓCIE - VYHODNOTENIE
Obsah 2. zošita:
1. POHYB
- Hádžem
- Chytám
- Na bociana
- Behám
- Skáčem
2. SAMOSTATNOSŤ
- Jem s príborom
- Upratujem
- Umývam sa
- Obliekam sa
- Súhlasím — nesúhlasím
- Akú máš náladu?
- Čo by sa stalo, …
3. MOTORIKA
- Na Popolušku
- Staviam
- Modelujem
- Skladám z papiera
- Trhám a lepím
- Kreslím, čo počujem
- Maľujem
- Strihám
- Držím správne ceruzku
- Dokresľujem
- Geometrické tvary
- Pravá — ľavá strana
- Zľava doprava
- Pravák alebo ľavák
4. VNÍMANIE
- Malý — veľký
- Počujem — vidím
- Na zvuky
- Slabiky
- Čo chýba?
- Piktogramy
- Čísla a písmená
- Na ceste
- Stratené veci
- Figúra a pozadie
- Materiály
- Farby
5. TVORIVOSŤ
- Karneval
- Divadlo
- Ryba
- Rozprávky
- Rytmizujem
6. MYSLENIE
- Počítam
- Kto má viac?
- Geometrické tvary
- Veľkosť a hmotnosť
- Triedim predmety
- Čo tu nepatrí?
- Nájdi cestu
- Hádaj I.
- Hádaj II.
- Slovná úloha I.
- Slovná úloha II.
- Prvý — posledný
- Skôr — neskôr
- Kde čo leží?
7. PRAVIDLÁ
- Spoločenské pravidlá
- Odlúčenie
8. JAZYK A REČ
- Hláska D
- Hláska L
- Hláska N
- Hláska R
- Hláska S
- Hláska T
- Čo sa prihodilo Kubkovi a Aničke?
- Čo sa deje na ulici?
- Čo sa deje v lese?
- Čo sa deje doma?
- Čo ma baví?
9. VEDOMOSTI
- Zabudol som cestu
- Starám sa o rastliny a zvieratá
- Jar, leto, jeseň, zima
- Poznám rastliny
- Poznám zvieratá I.
- Poznám zvieratá II.
- Poznám časti tela
- Počasie
- Triedenie odpadu
- Povolania I.
- Povolania II.
- Dopravné prostriedky I.
- Dopravné prostriedky II.
- Svet okolo nás I.
- Svet okolo nás II.
- Čo nám škodí?
- Semafor 90
10. PAMÄŤ
- Kimova hra
- Denný režim
- A ideme
- Zapamätám si slová
- Zapamätám si činnosti
- Plním úlohy
Obsah 3. zošita:
• Rady obrázkov 1 • Rady tvárí • Rady obrázkov • Povolanie • Hravé obrázky • Tiene 1 • Tiene 2 • Ideme do školy • V škôlke • Smajlíkovia • Výrazy v situáciách 1 • Výrazy v situáciách 2 • Zvieratká • Športy • Výslovnosť „R“ • Rozprávky • Ráno • V dome • Stolovanie — chyby 1 • Stolovanie — chyby 2 • Prestieranie 1 • Prestieranie 2 • Činnosti • Dopravné prostriedky • Kamaráti • Bludisko • Zamotaná cesta • Na záhrade • V meste • Ročné obdobia 1 • Ročné obdobia 2 • Časti dňa • Je večer • Ako ide čas • Kuliferdo rastie • Pozdravy • Ako komunikujeme? • Na dopravnom ihrisku • Kimova hra 1 • Kimova hra 2 • Písmená • Mozaika • Neúplné obrázky • Popletené mesto • Čo robíme v škôlke? • Čo robíme v škole? • Škola alebo škôlka? • V škole • Tabuľa • Školák • Rodina • Stromy • Príprava na školu 1 • Príprava na školu 2 • Na farme • Mláďatá • Objavujeme okolie 1 • Objavujeme okolie 2 • Mesto a dedina Knižnica • Koľko je okolo nás stromov? • Zvieratá okolo nás • Oblečenie • Zem, človek • Svet a jeho príroda • Ľudia z celého sveta • Cudzokrajná deka • Zima • Mikuláš, biely pán • Vianočné stromčeky • Vianočné ozdoby • Číslice ako kraslice • Vlnky • Rozbité vajcia • Korbáče • Jarná lúka • Ľahké alebo ťažké • Čo sa z čoho vyrába? • Stavebnica • Oblečenie • Kvapky • Skoky do vody • Doprava alebo doľava? • Vredu alebo vzadu? • Počítaj prsty • Koľko meriam? • Veľký — malý, ťažký — ľahký • Čo je rovnaké a čo je iné? • Telová abeceda •