Obklopený idiotmi v zamestnaní
od Thomas Erikson z vydavateľstva Vydavateľstvo Motýľ-B.Kocian marec, 2021
Obklopený idiotmi v zamestnaní
od Thomas Erikson z vydavateľstva Vydavateľstvo Motýľ-B.Kocian marec, 2021
Autor: | Thomas Erikson |
Vydavateľstvo: | Vydavateľstvo Motýľ-B.Kocian |
Rok vydania: | marec, 2021 |
Rok poslednej dotlače: | január, 2022 |
EAN: | 9788081642449 |
ISBN: | 978-80-8164-244-9 |
Počet strán: | 352 |
Typ tovaru: | Viazané knihy |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 130,0x200,0x0,0 mm |
Žáner: | Životná pomoc,psychológia |
Vydanie: | 1 |
Edícia: | Obklopený... |
Viac o knihe Obklopený idiotmi v zamestnaní (Thomas Erikson)
Ak sa vaše deti nesprávajú podl'a očakávaní, ešte stále môžete zmeniť stratégiu pri ich výchove. Ak sa z vašej polovičky vykľuje tá nesprávna osoba, vzťah sa dá ukončiť. Lenže pri neférovom či prehnane náročnom šéfovi nie je až také jednoduché zistiť, čo s tým. Zažili sme to už všetci. Akoby ste boli každý z inej planéty. A aj ked' ste doteraz nemali až takú smolu na nadriadeného, určite máte za sebou aspoň zopár nepríjemných prekvapení. Možno vám pristála na pleciach vel'ká zodpovednosť, no bez skutočných právomocí. Prípadne máte s nadriadeným odlišné osobnosti aj odlišné pracovné postupy. Alebo svojho šéfa považujete za stratený pripad.
Dá sa to však riešit.
Thomas Erikson, autor bestsellerov Obklopený idiotmi a Obklopený psychopatmi, sa vo svojej ďalšej knihe zameral na rozdiely v komunikácii na pracovisku. Znovu sa opiera o známu farebnú typológiu ľudského správania, ibaže tentoraz z pohľadu nadriadených a podriadených. Do rovnice vzájomného pochopenia zároveň prináša aj iné prvky, ktoré ovplyvňujú spoločné fungovanie okrem farieb. Dozviete sa, ako spolu prestať bojovať, začať zbierať úspechy a porozumieť kolegom, šéfom aj zamestnancom.
Ukážka z knihy:
Záujem skôr o úlohy a problémy než o vzťahy
Zameranie sa na úlohy znamená sústredenie na to, čo treba spraviť. Namiesto uvažovania, kto by mal byť v pracovnej skupine, upriamite pozornosť na prácu, ktorá vás čaká, a pustíte sa do nej. Nedá sa povedať, že by vás druhí ľudia nezaujímali, no plnenie povinností je na prvom mieste. Jasné, môžete sa porozprávať o futbale či dovolenke, no to sa dá aj po dokončení zadania. Alebo počas obeda.
Výhody správania zameraného na úlohy
Jednotlivci zameraní na plnenie úloh majú relatívne neutrálny postoj k tomu, čo treba spraviť na splnenie zadania. Málokedy sa zamotávajú do emócií a na rozdiel od vzťahovo orientovaných ľudí nestrácajú sústredenie. Ľahšie sa posúvajú vpred.
Nevýhody správania zameraného na úlohy
Obrovské množstvo úloh si vyžaduje spoluprácu, no šéfovia zameraní na úlohy často neberú do úvahy názory a postoje kolegov. Nepočúvajú druhých a do riešenia problémov sa púšťajú sami. Keďže väčšia časť obyvateľstva je vzťahovo orientovaná, môže dochádzať ku konfliktom, pretože jednotlivci zameraní na úlohy sú v očiach okolia zväčša necitliví a nevľúdni.
Záujem skôr o vzťahy než o konkrétne úlohy a problémy
Vzťahovo orientovaní šéfovia sa na pracovisku sústreďujú viac na ľudí a vzťahy ako na plnenie úloh, čo, samozrejme, neznamená, že sa nezaujímajú o povinnosti, no vzťahy sú pre nich veľmi dôležité. Pre dobré fungovanie v tíme potrebujú poznať kolegov, zistiť o nich niečo viac, aspoň do istej miery ich pochopiť. Až potom sa dá dobre pracovať.