Nákupný košík je prázdny.

Nakúpte za 49,00 € a máte dopravu ZDARMA
Prihlásenie
Zabudli ste heslo?
Ešte nemáte účet? Zaregistrujte sa. Registráciou získate:

  nákup bez nutnosti vypĺňania údajov
  prehľad o stave objednávok
  vernostný program

Registrácia
info@preskoly.sk
Kategórie
  Učebnice, slovníky Základné školy Zemepis / Vlastiveda / Geografia Učebnice

Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ

od M. Nogová, V. Zvončeková z vydavateľstva Patria I.

  • Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)
  • Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)
  • Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)
  • Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)
  • Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)
12,29 €

Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ

od M. Nogová, V. Zvončeková z vydavateľstva Patria I.

Autor: M. Nogová, V. Zvončeková
Vydavateľstvo: Patria I.
EAN: 9788085674569
ISBN: 978-80-85674-56-9
Ročník: 4. ročník
Predmet: Vlastiveda
Škola: Základné školy
Dostupnosť: na sklade
Objednajte dnes a tovar pravdepodobne odošleme v utorok 11.3.2025
Naša cena 12,29 €

Akcia: Diáre k nákupu nad 20 €

Viac informácií

Strážiť produkt Pridať do zoznamu

Viac o produkte Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)

Vlastiveda určená pre pre 4. ročník základných škôl. Učebnica môže slúžiť ako portfólio žiaka, to znamená, že sú tam jeho myšlienky, jeho názory, jeho riešenia úloh, a tak možno vidieť jeho myšlienkové postupy. Žiak pri čítaní textu sa zamýšľa nad tým, čo je v texte uvedené. Inštrukcie ho navádzajú, aby rozmýšľal nad tým, čo by on sám urobil, ako by uvažoval, čo by hľadal, zisťoval, zakresľoval, napísal, vyhľadal, pozrel si videonahrávku, urobil pokus a svoje argumenty alebo zistenia napísal do pracovnej učebnice. Preto je to „moje rozmýšľanie, moje učenie sa“. Je písaná v prvej osobe jednotného čísla. Postavičky Lucia, Jakub, Michal a Slávka ho nasmerujú, navrhujú mu riešenia, dávajú otázky a žiak sám rieši. Nie sú tam inštrukcie a príkazové slovesá od učiteľa, napr. vyhľadaj, napíš, zakresli, vypočítaj. 

 

Ak chceme, aby sa žiak sám učil, neprikazujme mu, čo má urobiť, ale sledujme ho, čo robí a usmerňujme. Učebnica, z ktorej sa žiak učí čítaním o danej oblasti na Slovensku a k tomu má mapu, ktorá je súčasťou učebnice. Mapa je jeho stály sprievodca. Všetko, o čom číta v učebnici, vyhľadáva na mape. Mapa je v mierke 1:1 000 000, takže sa dá ľahko počítať vzdialenosť podľa grafickej mierky mapy. Zvolili sme jednu veľkú mapu, pretože výrezy z máp sťažujú žiakom orientáciu na mape, nedokážu lokalizovať informácie z malej mapy preniesť do veľkej mapy. To môže byť aj problém v triede, že informácie z mapy vloženej do učebnice nebudú hneď vedieť preniesť na nástennú mapu. Je potrebné rozvíjať práce s rôznymi veľkosťami máp tréningom. Vložená mapa umožňuje, aby žiak používal na každej hodine tú istú mapu, mal ju stále pred sebou a všetky úlohy robil s ňou. Na mape je štvorcová sieť, čo uľahčuje orientáciu uvedením si konkrétneho štvorca. Štvorcová sieť na mape je aj dobrým prostriedkom na didaktické hry pri určovaní polohy vybraného objektu. Štvorcová sieť na mape Slovenska Na mape Slovenska, ktorá je prílohou učebnice, je štvorcová sieť. Pomáha pri orientácii na mape. Každé miesto na mape je umiestnené v štvorci, ktoré je v učebnici označené v okrúhlej zátvorke: písmeno – číslica. Metodickú príručku k učebnici nájdete tu.



 

 

Obsah:
1. Koncepcia učebnice Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ
1.1. Učebnica ako portfólio žiaka
1.2. Učebnica a mapa
1.3. Žiaci si dotvárajú učebnicu
1.4. Vlastiveda je prepojením učiva z rôznych oblastí
2. Koncepčné prvky, ktorými sa snaží učebnica dosiahnuť myšlienku aktívneho učenia sa
3. Učebnica a generácia Z
4. Ciele vlastivedy ako učebného predmetu a ako ich plní učebnica
5. Rozvíjanie kompetencií žiaka
5.1. Kompetencie žiaka
5.2. Príklady rozvíjania kompetencií
5.3. Aktivity na rozvíjanie kompetencií
6. Motivácia žiakov
7. Funkcie učebnice Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ
8. Metódy a formy vyučovania
9. Štruktúra učebnice
A. Mapa – praktické návody
B. Expedície – praktické návody
C. Učebnica ako portfólio – praktické návody
10. Sebahodnotenie žiaka
11. Hodnotenie vyučujúcim
12. Doplňujúce informácie
13. Časový harmonogram


Metodickú príručku k učebnici nájdete tu.

Recenzie

Zatvoriť
Trofej
Trinast

Naposledy prezerané Zrušiť históriu

Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ (M. Nogová, V. Zvončeková)