Prírodoveda pre 4. ročník ZŠ s VJM - pracovná učebnica (vyučovací jazyk maďarský)
od K. Žoldošová z vydavateľstva EXPOL PEDAGOGIKA, s.r.o.
Prírodoveda pre 4. ročník ZŠ s VJM - pracovná učebnica (vyučovací jazyk maďarský)
od K. Žoldošová z vydavateľstva EXPOL PEDAGOGIKA, s.r.o.
Autor: | K. Žoldošová |
Vydavateľstvo: | EXPOL PEDAGOGIKA, s.r.o. |
Rok prvého vydania: | 2018 |
EAN: | 9788080914851 |
ISBN: | 978-80-8091-485-1 |
Jazyk: | maďarský |
Ročník: | 4. ročník |
Predmet: | Prírodoveda |
Škola: | Základné školy s vyučovacím jazykom maďarským (VJM) |
Viac o produkte Prírodoveda pre 4. ročník ZŠ s VJM - pracovná učebnica (vyučovací jazyk maďarský) (K. Žoldošová)
Pracovná učebnica Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským je zostavená podľa iŠVP pre oblasť Človek a príroda. Kladie dôraz na splnenie cieľov a vzdelávacieho štandardu predmetu prírodoveda.
- Pracovná učebnica Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy je zostavená podľa iŠVP pre oblasť Človek a príroda. Kladie dôraz na splnenie cieľov a vzdelávacieho štandardu predmetu prírodoveda.
- Hlavnou oblasťou autorky vysokoškolskej pedagogičky Kristíny Žoldošovej je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Je spoluriešiteľkou niekoľkých projektov zameraných na prírodovedné vzdelávanie na prvom aj druhom stupni ZŠ.
- Učivo je usporiadané do troch celkov, ktoré sú vzhľadom na kurikulárny obsah predmetu prírodoveda pre 4. ročník rozdelené do 8 tematických výziev. Každý celok začína skúmateľskou výzvou v podobe listu adresovaného výskumnému tímu žiakov. V liste je možné identifikovať niekoľko výskumných problémov (v podobe otázok), ktoré vedú žiakov k vlastnej výskumnej aktivite.
- Učivo spracované v pracovnej učebnici spĺňa všetky body výkonového aj obsahového štandardu definovaného v iŠVP.
- Jednotlivé úlohy v rámci kapitol majú svoju logickú postupnosť a vedú žiaka v riešení stanovených výskumných problémov, preto sa na kontext riešeného problému využívajú sprievodné texty v okrajovej časti učebnice.
- Všetky úlohy, ktoré sú v učebnici zaradené, sú preverené v praxi a to v rámci riešenia medzinárodných projektov zameraných na inovácie v oblasti sprístupňovania prírodovedného učiva na prvom stupni základnej školy.
- Mnohé úlohy sú zamerané na rozvoj špecifických spôsobilostí, postojov a predstáv o vede a vedeckých procesoch.
- Úlohy sú koncipované tak, aby boli veku primerané, čo znamená, že sú žiakmi tretieho ročníka zvládnuteľné so špecifickým kognitívnym a praktickým úsilím, čo zabezpečí nielen rozvoj obsahovej stránky prírodovedného vzdelávania.
- Pracovná učebnica je vytvorená tak, aby na realizáciu vzdelávania žiaci nepotrebovali ďalšie pracovné zošity.