Metodická príručka pre učiteľa k učebnici vlastiveda pre 3. ročník ZŠ
od M. Kožuchová, R. Matúšková z vydavateľstva Patria I., spol. s r.o.
Metodická príručka pre učiteľa k učebnici vlastiveda pre 3. ročník ZŠ
od M. Kožuchová, R. Matúšková z vydavateľstva Patria I., spol. s r.o.
Autor: | M. Kožuchová, R. Matúšková |
Vydavateľstvo: | Patria I., spol. s r.o. |
Rok prvého vydania: | 2018 |
EAN: | 9788085674552 |
Jazyk: | slovenský |
Ročník: | 3. ročník |
Predmet: | Vlastiveda |
Viac o produkte Metodická príručka pre učiteľa k učebnici vlastiveda pre 3. ročník ZŠ (M. Kožuchová, R. Matúšková)
Metodická príručka pre učiteľa k učebnici vlastiveda pre 3. ročník ZŠ – metodické komentáre - pre učiteľov 1 k pracovnej učebnici vlastiveda pre 3. ročník ZŠ, cieľom komentárov je uľahčiť prácu s pracovnou učebnicou. Pokúsili sme sa sformulovať niekoľko rád a odporúčaní, ako používať pracovnú učebnicu pri príprave na vyučovanie (vymedzenie kompetencií, príprava pomôcok), aj pri realizácii výučby (uvedený je návrh aktivít, ktoré korešpondujú so sociokognitívnymi koncepciami vzdelávania). Uvedené sú aj ďalšie námety na aktivity pre predmet vlastiveda, aby pre žiakov 2 nebola učebnica jediným zdrojom poznania. Žiaci v triede nie sú na rovnakej úrovni z hľadiska aktivity a schopnosti učiť sa. Pri viacerých témach preto uvádzame stratégiu výučby žiakov, ktorí sú mimoriadne aktívni (nadaní), ale aj žiakov, ktorí majú špecifické potreby učenia. Uvedené aktivity a úlohy sú len odporúčané. Nie sú záväzné. Nechceme ovplyvňovať iniciatívu a kreativitu učiteľov. Dôležité je rozvíjať kompetencie žiakov, ktoré sú uvedené pri každej téme.
Témy sú spracované formou dvojstrán. Takmer každá téma začína motivačným obrázkom, ktorý s ňou súvisí. Pri obrázku sú postavičky detí, ktoré sprevádzajú žiakov učebnicou a vyjadrujú svoje postoje k danej situácii. Niektoré vyjadrujú správny postoj, iné buď žiadny, alebo ho majú odlišný od objektívnej skutočnosti. Svojimi postojmi majú podnietiť žiakov k vyjadreniu vlastného postoja. Aj v triede môžu mať žiaci rôzne postoje, učiteľ by chybné postoje nemal opravovať hneď po vyslovení žiakom. V priebehu preberania témy žiak má sám prísť na to, že sa mýlil a vyjadriť svoj nový postoj. Je to postup pracovania s chybou podľa Piageta.Témy v učebnici sú usporiadané tak, ako by mohli nasledovať v priebehu školského roka. Dbali sme na správne načasovanie, aj na možnosť venovať sa téme mimo priestoru triedy. Je na učiteľovi, či toto usporiadanie prijme, alebo si zvolí iné usporiadanie tém. Aby vyučujúci mohol kontrolovať plnenie požiadaviek obsahového a výkonového štandardu, pri každej téme je pod čiarou uvedené, ktorú časť vzdelávacieho štandardu téma plní.
Príbuzné produkty
Metodická príručka pre učiteľa k učebnici vlastiveda pre 3. ročník ZŠ