Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy
od K. Žoldošová z vydavateľstva Expol Pedagogika s.r.o 2018
Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy
od K. Žoldošová z vydavateľstva Expol Pedagogika s.r.o 2018
Autor: | K. Žoldošová |
Vydavateľstvo: | Expol Pedagogika s.r.o |
Rok vydania: | 2018 |
EAN: | 9788080914813 |
ISBN: | 978-80-8091-481-3 |
Počet strán: | 120 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210x295x10 mm |
Ročník: | 4. ročník |
Predmet: | Prírodoveda |
Škola: | Základné školy |
Podtitul: | Prírodoveda pre 4. ročník ZŠ - pracovná učebnica |
Žáner: | Učebnice |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy (K. Žoldošová)
Príbuzné produkty:
Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy
Metodická príručka k učebnici prírodovedy pre 4. ročník ZŠ
POPIS PRODUKTU
Pracovná učebnica Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy je zostavená podľa iŠVP pre oblasť Človek a príroda. Kladie dôraz na splnenie cieľov a vzdelávacieho štandardu predmetu prírodoveda.
- Pracovná učebnica Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy je zostavená podľa iŠVP pre oblasť Človek a príroda. Kladie dôraz na splnenie cieľov a vzdelávacieho štandardu predmetu prírodoveda.
- Hlavnou oblasťou autorky vysokoškolskej pedagogičky Kristíny Žoldošovej je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Je spoluriešiteľkou niekoľkých projektov zameraných na prírodovedné vzdelávanie na prvom aj druhom stupni ZŠ.
- Učivo je usporiadané do troch celkov, ktoré sú vzhľadom na kurikulárny obsah predmetu prírodoveda pre 4. ročník rozdelené do 8 tematických výziev. Každý celok začína skúmateľskou výzvou v podobe listu adresovaného výskumnému tímu žiakov. V liste je možné identifikovať niekoľko výskumných problémov (v podobe otázok), ktoré vedú žiakov k vlastnej výskumnej aktivite.
- Učivo spracované v pracovnej učebnici spĺňa všetky body výkonového aj obsahového štandardu definovaného v iŠVP.
- Jednotlivé úlohy v rámci kapitol majú svoju logickú postupnosť a vedú žiaka v riešení stanovených výskumných problémov, preto sa na kontext riešeného problému využívajú sprievodné texty v okrajovej časti učebnice.
- Všetky úlohy, ktoré sú v učebnici zaradené, sú preverené v praxi a to v rámci riešenia medzinárodných projektov zameraných na inovácie v oblasti sprístupňovania prírodovedného učiva na prvom stupni základnej školy.
- Mnohé úlohy sú zamerané na rozvoj špecifických spôsobilostí, postojov a predstáv o vede a vedeckých procesoch.
- Úlohy sú koncipované tak, aby boli veku primerané, čo znamená, že sú žiakmi tretieho ročníka zvládnuteľné so špecifickým kognitívnym a praktickým úsilím, čo zabezpečí nielen rozvoj obsahovej stránky prírodovedného vzdelávania.
- Pracovná učebnica je vytvorená tak, aby na realizáciu vzdelávania žiaci nepotrebovali ďalšie pracovné zošity.
Titul je dostupný aj v maďarskej jazykovej mutácii pre školy s VJM.
Autor: Kristína Žoldošová
Úryvok z učebnice:
Milí mladí výskumníci!
Obraciame sa na vás s ďalšou výskumnou úlohou. Určite viete, že viaceré rastliny a živočíchy sú zákonom chránené, čo znamená, že ich poškodenie v prírode je priestupkom proti zákonu, ktorý sa trestá pokutou. Nás zaujíma, či je skutočne nevyhnutné chrániť vybrané druhy rastlín a živočíchov. Veď na svete je toľko rôznych rastlín a živočíchov, že by sa pravdepodobne nič nestalo, ak by niektoré vyhynuli. Prosím, skúste preskúmať, čo by mohlo spôsobiť vyhynutie jedného druhu rastliny alebo živočícha. Ako súvisí život jednej rastliny alebo jedného živočícha so životom ostatných rastlín, živočíchov a človeka?
Veľmi by nám pomohlo, keby ste výsledok svojho skúmania prezentovali ako článok do prírodovedného časopisu. Bude preto potrebné vymyslieť aj názov článku a vaše zistenia dokladovať aj vhodnými kresbami.
Vopred ďakujeme za váš príspevok.