Prvouka pre 1. ročník základnej školy
od A. Wiegerová, G. Česlová, J. Majerčíková z vydavateľstva SPN-Mladé letá, s.r.o. 2017
Prvouka pre 1. ročník základnej školy
od A. Wiegerová, G. Česlová, J. Majerčíková z vydavateľstva SPN-Mladé letá, s.r.o. 2017
Autor: | A. Wiegerová, G. Česlová, J. Majerčíková |
Vydavateľstvo: | SPN-Mladé letá, s.r.o. |
Rok vydania: | 2017 |
EAN: | 9788010040124 |
Počet strán: | 48 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210x297 mm |
Ročník: | 1. ročník |
Predmet: | Prvouka |
Škola: | Základné školy |
Žáner: | Náučná literatúra (do 10 r), Jazyky, vzdelanie |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Prvouka pre 1. ročník základnej školy (A. Wiegerová, G. Česlová, J. Majerčíková)
Učebnica prvouky pre prvý ročník základnej školy je spracovaná podľa inovovaného ŠVP. Učivo je zaradené do dvoch hlavných vzdelávacích oblastí: Človek a príroda a Človek a spoločnosť. Je to pracovná učebnica – žiaci do nej píšu a kreslia.
Učebnica má prehľadnú štruktúru. Orientáciu uľahčuje farebné odlíšenie tematických celkov. Na každej strane je názov tematického celku a názov témy. Každá téma obsahuje krátky odborný text, ktorý podporuje učenie sa žiaka i v domácom prostredí. Text je primeraný pre danú vekovú kategóriu. V učebnici sa nachádzajú úlohy, otázky a námety na projekty, pokusy, pozorovania. Na konci témy je zaradená časť Viem, že, ktorá pomáha v kompletizácii učiva a v orientácii v prebranom texte.
Učebnica má bohatý grafický a ilustračný materiál, ktorý tvoria kresby, obrázky, fotografie. V centre kresbovej výbavy učebnice je komiksová kresba, ktorá je základom práce s tzv. pojmovými komiksami. Komiksová kresba je postavená na dvoch ústredných postavách – Adamovi a Janke – žiakoch 1. ročníka základnej školy.
Spolu s nimi sa objavujú aj ďalšie postavy z ich okolia. Komiksová kresba je do textu začleňovaná tak, aby podnecovala k diskusii a uvažovaniu, čo stimuluje vedecké myslenie žiakov, pričom je založená na vysvetľovaní reálnych dejov v bežných situáciách. Tento typ kresby pomáha žiakom s poruchami učenia rýchlo sa orientovať v texte, a tak vytvára optimálne prostredie modernej inkluzívne vedenej školskej triedy.
Sprístupňovanie nových vedomostí prostredníctvom vlastných pozorovaní a realizáciou jednoduchých pokusov rozvíja poznávacie procesy a spôsobilosti žiakov. Žiaci nie sú pasívni prijímatelia informácií, ale naopak, stávajú sa aktívnymi tvorcami nových téz a majú priestor analyzovať ich aj vo vlastnom poznávacom procese. Získavajú skúsenosti, ktoré sú základom ich učenia.
Koncepcia učebnice je postavená tak, aby s ňou vedeli pracovať aj žiaci so špecifickými poruchami učenia, ale aj nadané deti. Obsah logicky nadväzuje, zachováva sa jeho postupnosť, prihliada sa na vekové osobitosti žiakov. Sú v ňom vhodne zakomponované prvky zdravotnej a environmentálnej výchovy.
Ilustrátor: M. Regitko