Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - zošit pre učiteľa 1. časť
od M. Caltíková, Ľ. Lábaj, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana 2019
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - zošit pre učiteľa 1. časť
od M. Caltíková, Ľ. Lábaj, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana 2019
Autor: | M. Caltíková, Ľ. Lábaj, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková |
Vydavateľstvo: | Orbis Pictus Istropolitana |
Rok vydania: | 2019 |
EAN: | 9788081207204 |
Počet strán: | 80 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210x297 mm |
Ročník: | 1. ročník SŠ |
Predmet: | Slovenský jazyk a literatúra |
Škola: | Stredné školy |
Žáner: | Špecifické poruchy učenia |
Edícia: | Nový slovenský jazyk SŠ1 |
Viac o knihe Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - zošit pre učiteľa 1. časť (M. Caltíková, Ľ. Lábaj, Z. Lauková, A. Polakovičová, Ľ. Štarková)
Príbuzné produkty:
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - Učebnica
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - Zošit pre študenta 1. časť
Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - Zošit pre študenta 2. časť
ZPU 1 - Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - 1 časť
ZPU 1 - Nový Slovenský jazyk pre SŠ 1. ročník - 2 časť
POPIS PRODUKTU
Prečo je Slovenský jazyk NOVÝ?
1. Prešiel rozsiahlou inováciou a bol rozdelený na učebnicu, zošit pre študenta, zošit pre učiteľa a on-line podporu e-orbispictus.sk, pričom sa posilnila pracovná časť súboru.
2. Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) a riešenie úloh a prípadov sa stáva podstatou učenia sa.
3. Bol aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku.
4. Prehodnotil sa výber a forma ukážok jazykových prejavov z rôznych komunikačných oblastí,
5. Zjednodušila a sprehľadnila sa štruktúra preberaných tém.
6. Zohľadnili sa požiadavky iŠVP, súčasnej maturity, ale aj aktuálny stav komunikácie spoločnosti.
ZOŠIT PRE UČITEĽA
Obsahuje náhľady strán zo Zošita pre študenta s výsledkami úloh, možnými riešenia úloh, námetmi a komentármi k nim. Učiteľ odhalí prostredníctvom výsledkov aj zámer úloh. Výsledky sú graficky vyčlenené a urýchľujú prípravu učiteľa na hodinu. Vďaka širokej ponuke úloh si môže učiteľ vybrať a zostaviť hodinu podľa schopností žiakov. Keďže má učiteľ k dispozícii všetko na jednom mieste, zvyšuje sa efektivita prípravy učiteľa na hodinu a má dostatok času na individuálny prístup, vlastné tvorivé aktivity a pod.
Úlohy zďaleka nevyčerpávajú potenciál ukážok a komunikačných prostriedkov. Autori predpokladajú schopnosť učiteľa tvorivo pracovať s ponúknutým materiálom.
Obsahuje:
– riešenia úloh pre učiteľa;
– námety na riešenie;
– vysvetlenie zámeru úloh;
– vyznačenie hľadaných javov priamo v texte;
– inšpiráciu na ďalšiu prácu s textami a úlohami.
OBSAH
Vstupný test 1
Vstupný test 2
1. KOMUNIKÁCIA
Jazyková komunikácia
Druhy komunikácie
Princípy efektívnej komunikácie
Prostriedky komunikácie
Práca s informáciami, práca s textom
Spracovanie informácií
Využitie informácií, učenie sa
Slohotvorný proces. Fázy tvorenia textu
Štýlotvorné činitele
Jazykový štýl
Slohové postupy a slohové útvary/žánre
Otestujte sa 1
2. BEŽNÁ KOMUNIKÁCIA
Hovorový štýl
Osobný rozhovor
Telefonický rozhovor
Čet/chat, diskusia na internete
Debata, diskusia, hádka, polemika
Rozprávanie príbehu
Vtip
Súkromný list, e-mail
Krátka správa/SMS
Oznámenie
Blahoželanie, pozdrav, kondolencia
Súkromný inzerát
Otestujte sa 2
3. GRAFICKÉ JAZYKOVÉ PROSTRIEDKY
Písmo. Písmeno
Diakritické znamienka
Interpunkčné znamienka
Ortografi a/Pravopis
Typografi cké minimum
Otestujte sa 3
Školská písomná práca I
Titul je odporučený MŠVVaŠ SR.