Dejepis - Metodická príručka pre učiteľov Dejepisu v 9. ročníku ZŠ
od Dušan Ondrušek; Zuzana Fialová z vydavateľstva Raabe 2017
Dejepis - Metodická príručka pre učiteľov Dejepisu v 9. ročníku ZŠ
od Dušan Ondrušek; Zuzana Fialová z vydavateľstva Raabe 2017
Autor: | Dušan Ondrušek; Zuzana Fialová |
Vydavateľstvo: | Raabe |
Rok vydania: | 2017 |
Rok poslednej dotlače: | október, 2017 |
EAN: | 9788081402838 |
ISBN: | 978-80-8140-283-8 |
Počet strán: | 110 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210x297 mm |
Škola: | Základné školy |
Žáner: | Cudzie jazyky |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Dejepis - Metodická príručka pre učiteľov Dejepisu v 9. ročníku ZŠ (Dušan Ondrušek; Zuzana Fialová)
JEDINÁ SVOJHO DRUHU NA TRHU! Metodická príručka pre učiteľov dejepisu v 9. ročníku základnej školy. Prináša témy na diskusiu a námety na aktivity na prácu so žiakmi pre učiteľov dejepisu, ale aj etickej východy a občianskej náuky v základných školách aj na gymnáziu. Predstavuje jedinečnú pomôcku pre učiteľa:- prináša mu podporné texty a témy na diskusiu so žiakmi, príklady na činnosti/aktivity, úlohy pre žiakov,- pomáha pri precvičovaní/upevňovaní učiva z dejepisu.Metodická príručka pre učiteľov vznikla ako reakcia na zmenu rámcového učebného plánu pre ZŠ, kedy má byť od 1. septembra 2017 pridaná 1 hodina dejepisu v 9. ročníku v ZŠ, ktorá má byť zameraná na diskusiu (učiteľ - žiaci) najmä na témy: Demokracia, Tolerancia, Vlastenectvo, Sloboda, Anarchia, Dialóg, Riešenie konfliktov, Nacizmus, Komunizmus, Migrácia, Radikalizácia ...Učiteľom sa tak do rúk dostáva pomôcka, ktorá na trhu už dlho absentovala.Celkový zámer metodickej príručky je prispieť aj k úvahám o citlivých témach, ktoré sa týkajú každého z nás. Ako udržať a rozvíjať demokratické hodnoty, ako zabezpečiť prevenciu extrémizmu a radikalizácie mládeže, ako posilňovať toleranciu, odolnosť voči mediálnej manipulácii, ako mládež viesť k slobode a zodpovednosti.K 12 základným témam, ktoré možno využiť počas 30 vyučovacích hodín, je v príručke opísaných 35 väčších praktických cvičení, každé pre rozsah jednej vyučovacej hodiny. Učiteľ si teda vyberá, ktoré z nich najlepšie zodpovedajú výchovnému cieľu, technickým možnostiam a potrebám žiakov. Nie je nutné dodržať poradie tém či jednotlivých učebných hodín v rámci každej témy. Poradie či počet použitých cvičení z každej témy je na rozhodnutí učiteľa.