Prvouka pre 2. ročník základnej školy
od Gabriela Česlová, Adriana Wiegerová, Jana Majerčíková z vydavateľstva SPN - Mladé letá 2019
Prvouka pre 2. ročník základnej školy
od Gabriela Česlová, Adriana Wiegerová, Jana Majerčíková z vydavateľstva SPN - Mladé letá 2019
Autor: | Gabriela Česlová, Adriana Wiegerová, Jana Majerčíková |
Vydavateľstvo: | SPN - Mladé letá |
Rok vydania: | 2019 |
Rok prvého vydania: | 2016 |
EAN: | 9788010040131 |
ISBN: | 978-80-10-04013-1 |
Počet strán: | 80 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 210x297 mm |
Ročník: | 2. ročník |
Predmet: | Prvouka |
Škola: | Základné školy |
Žáner: | Náučná literatúra (do 10 r), Jazyky, vzdelanie |
Vydanie: | 2 |
Viac o knihe Prvouka pre 2. ročník základnej školy (Gabriela Česlová, Adriana Wiegerová, Jana Majerčíková)
Pracovná učebnica prešla schvaľovacím konaním a má odporúčaciu doložku MŠVVaŠ SR.
Pracovná učebnica prvouky pre druhý ročník základnej školy je spracovaná podľa inovovaného ŠVP. Učivo je zaradené do dvoch hlavných vzdelávacích oblastí: Človek a príroda a Človek a spoločnosť. Je to pracovná učebnica – žiaci do nej píšu a kreslia.
Učebnica má prehľadnú štruktúru. Orientáciu uľahčuje farebné odlíšenie tematických celkov. Na každej strane je názov tematického celku a názov témy. Každá téma obsahuje krátky odborný text, ktorý podporuje učenie sa žiaka i v domácom prostredí. Text je primeraný pre danú vekovú kategóriu. V učebnici sa nachádzajú úlohy, otázky a námety na projekty, pokusy, pozorovania. Na konci témy je zaradená časť Čo sme sa naučili, ktorá pomáha v kompletizácii učiva a v orientácii v prebranom texte.
Učebnica má bohatý grafický a ilustračný materiál, ktorý tvoria kresby, obrázky, fotografie. V centre kresbovej výbavy učebnice je komiksová kresba, ktorá je základom práce s tzv. pojmovými komiksami. Komiksová kresba je postavená na dvoch ústredných postavách – Adamovi a Janke – žiakoch 2. ročníka základnej školy. Spolu s nimi sa objavujú aj ďalšie postavy z ich okolia. Komiksová kresba je do textu začleňovaná tak, aby podnecovala k diskusii a uvažovaniu, čo stimuluje vedecké myslenie žiakov, pričom je založená na vysvetľovaní reálnych dejov v bežných situáciách. Tento typ kresby pomáha žiakom s poruchami učenia rýchlo sa orientovať v texte, a tak vytvára optimálne prostredie modernej inkluzívne vedenej školskej triedy.
Sprístupňovanie nových vedomostí prostredníctvom vlastných pozorovaní a realizáciou jednoduchých pokusov rozvíja poznávacie procesy a spôsobilosti žiakov. Žiaci nie sú pasívni prijímatelia informácií, ale naopak, stávajú sa aktívnymi tvorcami nových téz a majú priestor analyzovať ich aj vo vlastnom poznávacom procese. Získavajú skúsenosti, ktoré sú základom ich učenia.
Koncepcia učebnice je postavená tak, aby s ňou vedeli pracovať aj žiaci so špecifickými poruchami učenia, ale aj nadané deti. Obsah logicky nadväzuje, zachováva sa jeho postupnosť, prihliada sa na vekové osobitosti žiakov. Sú v ňom vhodne zakomponované prvky zdravotnej a environmentálnej výchovy.