Kombinatorika - Zbierka úloh z mat. pre 2 st. ZŠ
od Ľudovít Bálint z vydavateľstva Príroda 2010
Kombinatorika - Zbierka úloh z mat. pre 2 st. ZŠ
od Ľudovít Bálint z vydavateľstva Príroda 2010
Autor: | Ľudovít Bálint |
Vydavateľstvo: | Príroda |
Rok vydania: | 2010 |
EAN: | 9788007018419 |
ISBN: | 978-80-07-01841-9 |
Počet strán: | 136 |
Typ tovaru: | Brožovaná väzba |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 145x205 mm |
Ročník: | 9. ročník |
Predmet: | Matematika |
Škola: | Základné školy |
Podtitul: | Zbierka riešených úloh z matematiky pre 2. stupeň ZŠ a nižšie ročníky gymnázia |
Žáner: | Učebnice, monografie, slovníky |
Formát: | A5 |
Vydanie: | 1 |
Viac o knihe Kombinatorika - Zbierka úloh z mat. pre 2 st. ZŠ (Ľudovít Bálint)
Zbierka obsahuje riešené úlohy z modernejších oblastí matematiky, ktoré tvoria významnú časť učiva a tematicky sú v súlade s obsahom Štátneho vzdelávacieho programu. Navzájom tesne prepojené úlohy sú členené tak, aby prispeli k skvalitneniu čítania s porozumením a samostatnému riešeniu matematických úloh. Ich charakter je veľmi blízky úlohám, ktoré sa zadávajú pri hodnotení matematickej gramotnosti žiakov 9. ročníka a pri prijímacích skúškach na stredné školy. Zbierka je vhodná nielen na samostatnú prácu doma, ale aj pre prácu pedagógov na vyučovaní. Publikáciu odporúča Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako doplnkovú učebnú pomôcku pre ZŠ.
Zbierka riešených úloh z matematiky obsahovo pokrýva tie tematické celky matematiky, ktoré v učebných osnovách novokoncipovaného učiva matematiky na 2. stupni základnej školy a nižších ročníkov gymnázia s 8-ročným štúdiom vystupujú ako elementy základného učiva (kombinatorika, štatistika, pravdepodobnosť) alebo ako prostriedok na riešenie matematických úloh a problémov (prvky logiky, elementárne poznatky a úlohy o grafoch). Obsahuje širokú škálu vyriešených úloh, ako aj neriešených cvičení s výsledkami po každej kapitole.
Jednotlivé riešené úlohy sú členené na štyri časti: 1. námet úlohy a údaje, 2. otázka alebo otázky, 3. riešenie, 4. odpoveď. Takáto štruktúra vyrie še ných úloh postupne vedie žiakov k tomu, aby pri stretnutí s neznámou úlohou pristupovali k jej riešeniu tak, že vyšpecifikujú námet a údaje úlohy, uvedomia si otázku a pristúpia prostredníctvom riešenia úlohy k odpovedi na otázku.
Zbierka spracovaná týmto spôsobom je mimoriadne vhodná na skvalitnenie čítania s porozumením a na postupné navykanie žiakov samostatne riešiť matematické úlohy. Tieto návyky im v prípade potreby poskytnú pomoc pri riešení úloh alebo len spätnú väzbu o správnosti riešenia.
Úlohy v zbierke, čo sa týka ich náročnosti, pokrývajú nároky žiakov celého druhého stupňa ZŠ a nižších ročníkov gymnázia s 8-ročným štúdiom. Sú dostatočne diferencované a umožňujú rôzne nadaným a vekovo rozdielnym žiakom efektívne pracovať so zbierkou. Prostredníctvom zbierky si môžu žiaci postupne zvykať samostatne študovať, čo má svoj význam aj z hľadiska celoživotného
vzdelávania. Zbierka je veľmi vhodná nielen na domácu samostatnú prácu, ale učiteľ ju môže úspešne využiť aj v škole, na individuálnu, ako aj na frontálnu prácu. Charakter úloh, pokiaľ ide o námety aj použitý matematický aparát, je veľmi blízky úlohám, ktoré sa zadávajú pri hodnotení matematickej gramotnosti žiakov 9. ročníka ZŠ. Podobne sformulované úlohy sa vyskytujú aj na prijímacích skúškach na stredné školy.