Metodická príručka k prírodovede pre 1. ročník ZŠ - CD-ROM
od Lucia Žigová z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana
Metodická príručka k prírodovede pre 1. ročník ZŠ - CD-ROM
od Lucia Žigová z vydavateľstva Orbis Pictus Istropolitana
Autor: | Lucia Žigová |
Vydavateľstvo: | Orbis Pictus Istropolitana |
EAN: | 9788071588931 |
Typ tovaru: | CD-ROM |
Jazyk: | slovenský |
Ročník: | 1. ročník |
Predmet: | Prírodoveda |
Škola: | Základné školy |
Viac o produkte Metodická príručka k prírodovede pre 1. ročník ZŠ - CD-ROM (Lucia Žigová)
Metodická príručka k titulu Prírodoveda pre 1. ročník ZŠ reaguje na požiadavky štátneho vzdelávacieho programu ISCED 1. Metodická príručka je rozdelené na tri časti. V prvej časti je teoretický vstup, ktorý:
– vysvetľuje ciele predmetu,
– približuje možné stratégie vyučovania,
– objasňuje východiská a ideový zámer predmetu,
– vysvetľuje charakter použitých úloh,
– ponúka námety na spôsob hodnotenia a sebahodnotenia,
– vysvetľuje systém práce na projektoch,
– ponúka zoznam použitej a odporúčanej literatúry.
Teoretickú časť dopĺňajú aj konkrétne príklady a námety na vhodné aktivity. V hlavnej časti sú spracované komentáre ku každej dvojstrane samostatne. Dvojstrana obsahuje názov témy, zaradenie do tematického celku a požiadavky obsahového a výkonového štandardu. Všetky údaje sú spracované podľa novej prílohy ISCED 1. V strede každej témy je zmenšená dvojstrana pracovného zošita so vzorovými riešeniami. V časti Odporúčané aktivity autorky ponúkajú vhodné činnosti, didaktické podnety (hry, hádanky, básne, piesne...), námety na projekty, námety na dlhodobé pozorovanie. V časti Komentáre k úlohám sú vysvetlené didaktické ciele jednotlivých úloh pracovného zošita s návrhmi na ďalšie aktivity (z časti Odporúčané aktivity). Zároveň sú presnejšie vysvetlené vzorové riešenia a obmeny činností. Sú tu aj vysvetlenia úloh na okraji, ich ciele a možnosti ďalšieho využitia. Záver dvojstrany tvoria námety na ďalšie vhodné knižné texty a možnosti využitia IKT na vyučovaní prírodovedy. V závere metodickej príručky sú prílohy: námety na realizáciu projektov podľa požiadaviek prílohy štátneho vzdelávacieho programu a kopírovateľné prílohy na vystrihovanie. Poslednou prílohou sú dva návrhy časovo-tematického plánu (podľa zvolenej časovej dotácie predmetu). Metodická príručka predstavuje moderný spôsob komunikácie medzi autormi a pedagógmi. Autorky v publikácii využili moderné teoretické a odborné zdroje a bohaté praktické skúsenosti z praxe.
– vysvetľuje ciele predmetu,
– približuje možné stratégie vyučovania,
– objasňuje východiská a ideový zámer predmetu,
– vysvetľuje charakter použitých úloh,
– ponúka námety na spôsob hodnotenia a sebahodnotenia,
– vysvetľuje systém práce na projektoch,
– ponúka zoznam použitej a odporúčanej literatúry.
Teoretickú časť dopĺňajú aj konkrétne príklady a námety na vhodné aktivity. V hlavnej časti sú spracované komentáre ku každej dvojstrane samostatne. Dvojstrana obsahuje názov témy, zaradenie do tematického celku a požiadavky obsahového a výkonového štandardu. Všetky údaje sú spracované podľa novej prílohy ISCED 1. V strede každej témy je zmenšená dvojstrana pracovného zošita so vzorovými riešeniami. V časti Odporúčané aktivity autorky ponúkajú vhodné činnosti, didaktické podnety (hry, hádanky, básne, piesne...), námety na projekty, námety na dlhodobé pozorovanie. V časti Komentáre k úlohám sú vysvetlené didaktické ciele jednotlivých úloh pracovného zošita s návrhmi na ďalšie aktivity (z časti Odporúčané aktivity). Zároveň sú presnejšie vysvetlené vzorové riešenia a obmeny činností. Sú tu aj vysvetlenia úloh na okraji, ich ciele a možnosti ďalšieho využitia. Záver dvojstrany tvoria námety na ďalšie vhodné knižné texty a možnosti využitia IKT na vyučovaní prírodovedy. V závere metodickej príručky sú prílohy: námety na realizáciu projektov podľa požiadaviek prílohy štátneho vzdelávacieho programu a kopírovateľné prílohy na vystrihovanie. Poslednou prílohou sú dva návrhy časovo-tematického plánu (podľa zvolenej časovej dotácie predmetu). Metodická príručka predstavuje moderný spôsob komunikácie medzi autormi a pedagógmi. Autorky v publikácii využili moderné teoretické a odborné zdroje a bohaté praktické skúsenosti z praxe.