Čitateľ v druhom ročníku Pracovný zošit
od Hirková Alžbeta z vydavateľstva KPMD s.r.o. 2010
Čitateľ v druhom ročníku Pracovný zošit
od Hirková Alžbeta z vydavateľstva KPMD s.r.o. 2010
Autor: | Hirková Alžbeta |
Vydavateľstvo: | KPMD s.r.o. |
Rok vydania: | 2010 |
EAN: | 9788097044909 |
Počet strán: | 64 |
Typ tovaru: | Brožovaná bez prebalu, lesklá |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | A4 |
Ročník: | 2. ročník |
Predmet: | Slovenský jazyk a literatúra |
Škola: | Základné školy |
Žáner: | Učebnice, monografie, slovníky |
ISBN: | 978-80-970449-0-9 |
Viac o knihe Čitateľ v druhom ročníku Pracovný zošit (Hirková Alžbeta)
Čitateľ v druhom ročníku Pracovný zošit – sú pracovné listy k učebnici čítania pre 2. ročník ZŠ (k Čítanke pre 2. ročník ZŠ – autorky M. Nosáľová, E. Dienerová, A. Hirková).
Čitateľ vychádza z požiadaviek ŠVP pre 1. stupeň ZŠ – ISCED 1 primárne vzdelávanie a je odporúčaná MŠVVaŠ SR.
Čitateľ v druhom ročníku je zameraný na rozvoj čitateľskej gramotnosti. Účel a efekt pracovného zošita spočíva v práci žiakov, ktorým približuje čítankový text, a žiak tak mohol vniknúť do segmentov textu za predpokladu súbežného používania učebnice. Žiak tak ľahšie postrehne estetické, emocionálne, etické a myšlienkové posolstvo textu v celej komplexnosti, preto sa k nemu opakovane vracia. Po prvom prečítaní dostáva žiak úlohy zamerané na hlbšie preniknutie do textu.
Obsahuje množstvo rôznorodých úloh, ktoré posilňujú aktivitu žiakov pri práci s textom a rozvíjajú jeho schopnosti porozumenia textu. Úlohy sú zostavené tak, aby mohli žiaci pracovať samostatne už od začiatku, i vo dvojiciach, i také, kde budú potrebovať pomoc vyučujúceho, aby sa vyhli nesprávnemu riešeniu. Postupne sa budú zdokonaľovať, až sa naučia pracovať samostatne a svoje riešenia si budú overovať v čítankovom texte. Pomoc dospelého pre menej rozvinutých čitateľov spočíva v zameraní pozornosti svojho zverenca na text, alebo na konkrétnu časť textu, v ktorej je odpoveď, prípadne riešenie úlohy.
Dizajn pracovného zošita je veľmi atraktívny, farebný a obohatený o obrázky tak, aby žiakov zaujal. Zošit je obsahovo rozvrhnutý podľa tematických celkov čítanky.