Nákupný košík je prázdny.

Nakúpte za 49,00 € a máte dopravu ZDARMA
Prihlásenie
Zabudli ste heslo?
Ešte nemáte účet? Zaregistrujte sa. Registráciou získate:

  nákup bez nutnosti vypĺňania údajov
  prehľad o stave objednávok
  vernostný program

Registrácia
info@preskoly.sk
Kategórie
  Knihy beletria Spoločenské a humanitné vedy Pedagogika, didaktika

Akí sú moji žiaci?

od Peter Gavora z vydavateľstva Enigma Publishing s.r.o. 2010 SK jazyk

4,56 €
-17%

Akí sú moji žiaci?

od Peter Gavora z vydavateľstva Enigma Publishing s.r.o. 2010 SK jazyk

Autor: Peter Gavora
Vydavateľstvo: Enigma Publishing s.r.o.
Rok vydania: 2010
EAN: 9788089132911
Počet strán: 216
Typ tovaru: Brožovaná väzba
Jazyk: slovenský
Rozmery: 150x208 mm
Žáner: ine
ISBN: 978-80-89132-91-1
Tovar posielame do 7 dní
Objednajte dnes a tovar pravdepodobne odošleme vo štvrtok 20.3.2025
5,50 €*
-17%
Naša cena 4,56 €

Akcia: Diáre k nákupu nad 20 €

Viac informácií

Strážiť produkt Pridať do zoznamu

Viac o knihe Akí sú moji žiaci? (Peter Gavora)

Kniha Akí sú moji žiaci? s podtitulom Pedagogická diagnostika žiaka je určená hlavne pre pedagógov, aby vedeli diagnostikovať a poznávať svojich žiakov. Ak učiteľ pozná svojich žiakov, vie ich lepšie viesť a usmerňovať pri získavaní, opakovaní a upevňovaní vedomostí, zručností a návykov. Správna diagnostika je prostriedkom na zlepšovanie pôsobenia na žiaka.

 

Publikácia je určená nielen pre učiteľov základných a stredných škôl, ale aj riaditeľom, metodikom, inšpektorom, výskumným pracovník a ďalším, ktorí sa podieľajú na vzdelávaní žiakov. Poskytuje základy z tejto oblasti aj študentom pedagogiky.

 

Kniha má nielen teoretický ale aj praktický charakter a okrem výkladu poznatkov, zásad a nástrojov diagnostiky žiakov obsahuje i mnoho príkladov praktickej aplikácie. Obsahuje prílohy s diagnostickými nástrojmi určené pre prax.

 

V publikácii Akí sú moji žiaci? sú podrobne opísané zásady a metódy používané na diagnostikovanie kognitívnych a afektívnych vlastností žiakov a vzťahov v triede. Hodnoteniu, klasifikácii žiakov a sebahodnoteniu žiaka je venovaná osobitá časť a záver je určený diagnostike rodinného prostredia žiaka.


Obsah publikácie:

1 Základné otázky pedagogickej diagnostiky
 1.1 Pedagogická diagnostika
 1.2 Súčasné trendy pri diagnostikovaní žiaka
2 Proces diagnostikovania
 2.1 Metodologické pravidlá diagnostikovania
 2.2 Implicitné a explicitné diagnostikovanie
 2.3 Edumetrický a kazuistický prístup pri diagnostikovaní
 2.4 Diagnostická kompetencia
 2.5 Edukometria, diagnostikovanie, výskum a evalvácia
3 Diagnostikovanie žiakov v jednotlivých etapách štúdia
 3.1 Činnosť učiteľa pri formatívnom diagnostikovaní
4 Diagnostikovanie kognitívnych vlastností žiaka – úvod do problematiky
5 Otázky ako diagnostický nástroj
 5.1 Prevod otázok z nižších na vyššie kognitívne procesy
 5.2 Podmienky kladenia otázok
6 Voľné písomné práce
7 Pojmová mapa
8 Slovné asociácie
9 Diagnostikovanie tvorivosti
 9.1 Neformálne spôsoby diagnostikovania tvorivosti
 9.2 Formálne spôsoby diagnostikovania tvorivosti
 9.3 „Všeobecná“ verzus „odborná“ tvorivosť  
 9.4 Autentické diagnostické úlohy
10 Testy vedomostí a zručností
 10.1 Druhy testových úloh
 10.2 Testy absolútneho a relatívneho výkonu
 10.3 Položková analýza testu
 10.4 Validita testu
 10.5 Reliabilita testu
 10.5.1 Korelačný koeficient
 10.6 Nedostatky testovania
11 Diagnostikovanie afektívnych vlastností žiaka
 11.1 Metódy diagnostikovania afektívnych vlastností žiaka
12 Diagnostikovanie vzťahov medzi žiakmi
 12.1 Metódy diagnostikovania sociálnych vzťahov
 12.2 Sociometria  
 12.3 Opatrenia učiteľa po zistení vzťahov medzi žiakmi
13 Diagnostikovanie učebných stratégií 
14 Známkovanie a klasifikácia žiakov
 14.1 Klasifikačné systémy
 14.2 Komu je klasifikácia určená
 14.3 Slovné hodnotenie žiaka
 14.4 Hodnotenie žiaka prostredníctvom portfólia
15. Sebadiagnostikovanie a sebahodnotenie žiaka
16. Diagnostikovanie rodinného prostredia žiaka
Prílohy  
Príloha 1 Škála na hodnotenie výkonovej motivácie žiaka
Príloha 2 Klasifikačný hárok talentov
Príloha 3 Schéma na zisťovanie postojov žiakov k vyučovacím predmetom
Príloha 4 Dotazník na zisťovanie postojov študentov k vyučovaniu fyziky v 2. ročníku
Príloha 5 Dotazník historického vedomia pre žiakov stredných škôl
Príloha 6 Schéma na pozorovanie vzťahov medzi žiakmi
Príloha 7 Ako držíme spolu
Príloha 8 Dotazník CES na diagnostikovanie klímy v triede
Príloha 9 Test študijných zručností pre žiakov 2. stupňa ZŠ
Príloha 10 Klasifikačné systémy v európskych krajinách a Severnej Amerike
Príloha 11 Ukážka slovného hodnotenia
Príloha 12 Ukážka slovného hodnotenia
Zoznam bibliografických odkazov
Literatúra o matematickej štatistike

 

Recenzie

Zatvoriť
Program Jošua
Trinast

Naposledy prezerané Zrušiť históriu

Akí sú moji žiaci? (Peter Gavora)