Problém médií
od Robert McChesney z vydavateľstva Mgr. Roman Schmidt, Ph.D, Nakladatelství 2009
Problém médií
od Robert McChesney z vydavateľstva Mgr. Roman Schmidt, Ph.D, Nakladatelství 2009
Autor: | Robert McChesney |
Vydavateľstvo: | Mgr. Roman Schmidt, Ph.D, Nakladatelství |
Rok vydania: | 2009 |
EAN: | 9788090283121 |
Počet strán: | 140 |
Typ tovaru: | Brožovaná bez prebalu, matná |
Jazyk: | český |
Rozmery: | 120x190x8 mm |
Žáner: | Katalóg |
ISBN: | 978-80-902831-2-1 |
Viac o knihe Problém médií (Robert McChesney)
Slúži médiá všeobecnému blahu, alebo oligarchii? Je mediálny systém založený na veľkých korporáciách zlučiteľný s životaschopnú demokratickú verejnou sférou? Ako fungujú skorumpovanej politickej postupy, ktoré takýto systém vytvárajú? To sú kľúčové otázky pretínajúca texty Roberta McChesneye, mediálneho analytika a profesora kadedry komunikácie Illinoiskej univerzity. Problém médií zahŕňa dva eseje z knihy "The Political Economy of Media" (New York 2008): "Problém médií" a "Ako zmýšľať o médiách". McChesney v nich skúma témy politickej ekonómie médií, medzi ktoré patrí napr vzťah žurnalistiky k demokratickej praxi, porozumenie propagande (vládne aj komerčné), súvislosti medzi komerčnými médiami a odpolitizovanie spoločnosti, osobitná úloha inzercia vo formovaní mediálneho trhu i obsahu, vzťah médií ku globálnemu a súčasnému kapitalizmu, vplyv komercializácie na kultúru, verejnoprávne vysielanie atď autorovho argumenty sú podložené dlhoročným detailným výskumom. Prináša hutnú kritiku prebiehajúceho procesu degradácie žurnalistiky. "Probe médií" je nevyhnutným úvodom pre všetkých, ktorí chcú rozumieť médiám dnešného sveta.
Súbory na stiahnutie
Názov | Veľkosť | Formát | Dátum |
---|---|---|---|
Ukážka z knihy | 4,8 kB | 27.08.2013 |