Pohrajme sa s diktátikmi v prvom ročníku ZŠ
od Margita Svobodová z vydavateľstva Ottovo nakladatelstvo, s.r.o. 2009
Pohrajme sa s diktátikmi v prvom ročníku ZŠ
od Margita Svobodová z vydavateľstva Ottovo nakladatelstvo, s.r.o. 2009
Autor: | Margita Svobodová |
Vydavateľstvo: | Ottovo nakladatelstvo, s.r.o. |
Rok vydania: | 2009 |
EAN: | 9788089442010 |
Počet strán: | 84 |
Typ tovaru: | Brožovaná bez prebalu, lesklá |
Jazyk: | slovenský |
Rozmery: | 145x200x7 mm |
Ročník: | 1. ročník |
Predmet: | Slovenský jazyk a literatúra |
Škola: | Základné školy |
Žáner: | učebnice, školská a pedagogická literatúra |
ISBN: | 978-80-89442-01-0 |
Viac o knihe Pohrajme sa s diktátikmi v prvom ročníku ZŠ (Margita Svobodová)
Pohrajme sa s diktátikmi v prvom ročníku ZŠ, pomôcka pre učiteľa i rodiča, pracovný zošit pre žiaka.
Pohrajme sa s diktátikmi v 1. roč. ZŠ je určený žiakom na doplnenie a spestrenie práce na hodinách v šlabikárovom období.
Prvý variant pracovného zošita nadväzuje na šlabikár autorky Virgovičovej a sprevádza ho symbol jabĺčka. Druhý variant nadväzuje na šlabikár autorov Nemčikovej a Nemčíka, táto časť je označená symbolom hrušky. V oboch variantoch je dodržaná postupnosť preberania písmen podľa spomínaných autorov.
Texty sú koncipované tak, že každej skupine písmen je vyhradená jedna dvojstrana označená symbolom domčeka.
Obsahuje úlohy rôzneho druhu na precvičovanie a upevňovanie zrakovej predstavivosti a pamäti označené symbolom oka.
Cvičenia sú prípravou na sluchovú analýzu, diktát, označený symbolom ucha. Diktáty slúžia učiteľovi na zistenie zvládnutia preberaných písmen v slabikách, slovách a vetách. Cvičenia ako i diktáty môže tvorivý učiteľ rôznymi ďalšími spôsobmi a variáciami.
V závere každej dvojstrany sú Zábavné úlohy označené symbolom balónika. Tieto úlohy sú náročnejšie a prinášajú obohatenie hravou formou. Môžu poslúžiť deťom, ktoré pracujú rýchlejšie.
Pre učiteľa sú k úlohám sprievodné texty. Sú písané stručne a zväčša asociatívnou formou vyjadrovania, čo rozvíja žiakovu fantáziu a obrazotvornosť, jeho logické myslenie a núti ho premýšľať v rôznych súvislostiach. Keďže učiteľ má k dispozícii dva varianty, môže podľa potreby po prebratí určitej skupiny písmen siahnuť aj po texte z druhej časti v rámci opakovania.
Každá úloha, označená symbolom šípky, je vyriešená na konci príslušného variantu. Je vhodné naučiť pracovať žiakov so spätnou kontrolou, ktorá má výrazný protistresový a pozitívne vplývajúci účinok na sebavedomie, pocit istoty či radosti z úspechu.
Cieľom tejto publikácie je uľahčiť učiteľom náročnú prácu v prvom ročníku a žiakom pomôcť prejsť prvým školským obdobím hravo, radostne a úspešne.
Veľa príjemných pocitov z dobre vykonanej práce.